• Whoolet

vi gravida från ÄP mars

Nu öppnar jag en ny tråd för gravida som hade ÄP i mars.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-27 16:13:50:
    Även till för aprilarna

• Svar på tråden vi gravida från ÄP mars
  • Emke

Härligt Whoolet! Jag hade ju egentligen ÄP den 4 april men klampar in ändå

En lista med kommande VUL och kommande bebisar BF vore kanske på sin plats!?

ÄNTLIGEN GRAVIDA (efter IVF mars-april)
    Emke + 16/4 VUL 10/5 BF 25/12

• Whoolet

Whoolet + 15/4 VUL 2/5 BF 21/12

• Kanin

Hej! Här är jag gärna med om jag får.

Kanin + 23/4 VUL 9/5

• Emke

Kanin: Självklart!

Kanin + 23/4 VUL 9/5

• lovawille

Hej, här vill jag oxå vara med. Ska in till RMC i morgon för ett extra vul pga min överstimulering. Kanske får se ett litet hjärta om jag har tur :)

Kanin + 23/4 VUL 9/5
    flisa1 + 15/4 & 18/4 VUL 10/5 BF 24/12

• Soláre

Hej, jag är gärna med här också!

Vad spännande flisa1, hoppas du får se ett hjärta! Hur har din överstimulering sett ut? Fick en lättare variant efter ET blir men blir fortfarande lätt anfådd vid minsta ansträngning och hulkar, riktigt irriterande.

Hur är det med er andra? Är det fler än jag som för tillfället helt verkar ha tappat sötsuget?
    Jag vill bara ha mat, mat och mer mat! En del frukt slinker också ner men har knappt ätit   något sött sen jag testade plus. Fast det kanske är bra för byxornas skull?! Flört

Kanin + 23/4 VUL 9/5
    Solaré + 8/4 VUL 4/5

• lovawille

Solare: Jag är väldigt svullen i äggstockarna fortfarande, det satte igång igen efter jag plussat. Läkaren trodde först inte att det skulle gå att göra ET, men det gick och det är jag väldigt tacksam för :)
    Jag är oxå andfådd och orkar i princip inget, jag har fått stränga order om att jag måste vila. Har varit sjukskriven ett tag nu.
    Krams på er alla

• Muminlina

Hej Tjejer!!
    Jag tänker tränga mig in här trots att jag inte gjort ÄP sen förra juni :-O Jag gjorde ju FET nu Hoppas det är ok mer er, annars får ni säga till!

Emke: Jag svarar dig här inne isf för i ruvartråden: Visst är det sååå skönt att höra nån som mår likadant!! Håller med dig till punkt o pricka! Jag vet ju att varje kvinna känner graviditeten på olika sätt, men ändå! Då är vi i samma humör- o symptomsväng just nu då Vad bra att vi är två, för nått annat bra är det inte just nu... Precis som du så tror jag att jag blivit deppig o less för att jag inte känner mig mer gravid o så är jag skitnervös för VUL på onsdag. Usch vad det är "livsavgörande" för oss på det där ultraljudet, vill inte tänka på det med det gnager hela tiden i bakhuvudet...

Jag vet inte om vi ska lägga oss i nån slags datumordning så jag lägger mig längst ner i listan så länge.

Kanin + 23/4 VUL 9/5
    Solaré + 8/4 VUL 4/5
    Muminlina +16/4, VUL 2/5

KRAM KRAM på er!!!

• JustJack

Haha!! Hittade er!!! Här ska jag givetvis vara med också.

Soláre och Flisa; Det med att bli anfådd kan även koma an på att redan väldigt tidigt i graviditeten så börjar blodmängden att öka. Det blir helt enkelt mer blod som ska pumpas runt och syresättas. Därav ökad anfåddhet.

Jag var ju överstimulerad i 2 omgångar. Först en vecka efter ÄP, sedan var jag "normal" i en vecka ca sedan började det komma tillbaka tisdagen innan jag skulle testa (RD 13). Det höll i sig ca en vecka det också men jag behövde aldrig uppsöka sjukhus eller så. Det klarade kroppen själv, även att jag liknade en som var gravid i 6 månaden (om jag ska jämföra med hur stor min gravida kompis är....)

Ploppar in mig på listan;

Kanin + 23/4 VUL 9/5
    Solaré + 8/4 VUL 4/5
    JustJack + 13/4 VUL 8/5, BF 17/12

• JustJack

Whoolet; Hur kan det komma sig att det är 4 dagar mellan våra BF-datum?? Det var ju bara 2 dagar mellan våra ÄP och ET.

Svar på tråden vi gravida från ÄP mars