Tunnbrödssnittar dagen innan?
Ska bjuda på bl a tunnbrödssnittar med lax + färskost och skinka + färskost imorrn och undrar om man kan göra dessa redan ikväll och förvara i kylen tills imorrn eller blir de förstörda på nåt sätt då?
Ska bjuda på bl a tunnbrödssnittar med lax + färskost och skinka + färskost imorrn och undrar om man kan göra dessa redan ikväll och förvara i kylen tills imorrn eller blir de förstörda på nåt sätt då?
Det kan hända att brödet blir blött och klibbigt, tyvärr.
Aha...ja, det kan ju hända att det blir blött..tänkte inte på det! Tack för svaret!
LÄgg i frysen och ta fram en timma innan du ska skiva dem! Då kan du skiva dem jättesnyggt dessutom - de är halvfrusna och tinar då jättefort, så du kan lätt servera dem en halvtimma efter du skivat upp dem.
Gjorde sådana inför mitt bröllop och de gjordes vid ca 20 tiden och åts nästa dag vid 18 och dom var super
Dom blir nästan godare om du gör dom dagen innan tycker jag, för då har brödet blivit lite saftigt....
Vi gjorde oxå snittarna på kvällen innan dopet. Vi förvarade dem i kylsåpet under plastfolie och de blev inte torra.
Tack för alla svar! Då kanske jag kan fixa dom redan idag då, va bra!