• sariat

Hur gör ni med bebisar på gekås?

Hejsan!!

Jag har en dotter som är 6 månader och nu ska vi till Gekås. Vagnen kan man ju inte ta med eftersom då kan man inte ha en kundvagn. Kundvagnen kan hon inte sitta i än. bilbarnstolen i kundvagnen innebär att där inte blir ngn plats till varorna. Bärsjal känns som de blir för tungt efter några timmar!!! Hur brukar ni göra. OBS dem har inga kundvagnar med inbyggd barnstol heller så de e uteslutet.
    MVH Sara

• Svar på tråden Hur gör ni med bebisar på gekås?
  • salsajenny

Är kundvagnen lagom stor kan man sätta bilbarnstolen uppepå, i främre änden, på tvären. Där sitter den ofta stadigt och fast. Men det vet man kanske inte på förhand, vilka kundvagnar de har där?!

• IntravenösFylletös

har du inte nån som ni kan turas om att ha henne i sjal då? så blir det inte tungt för nån.

Jag är din gummibrud med string
  • JennieL

paraflax:
    Då kanske den personen kunde styra vagnen istället?

• IntravenösFylletös

eller lämna barnet hemma med nån istället...
    såvida man inte helammar...

Jag är din gummibrud med string
  • Liljan77

Vi hade vagnen med oss in.Vi var tre personer som shoppade ihop.Så vi hade varsin vagn,två för shopping å en för lillkillen.
    Sen hade vi som tur som kom då de inte var så mycke folk.Ej lönehelg å vid öppningsdax.
    Vi ska dit i sommar igen,längtar*L*

• MuminMy

Inte blir det väl tungt med bärsjal heller? du kan ju dessutom variera genom att låta henne sitta i kundvagnens barnsits, då använder du sjalen för att "säkra" och "sela" fast henne där.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Rulltrappa

jag går alltid med sele eller sjal när jag storhandlar (dvs när jag är inne i en affär mer än 20 minuter), det är liksom det enda sättet att hålla fast honom på. ;) och nej, det blir varken tungt i sjalen eller selen, jag har gått mer än en mil på det sättet med 8 kg framtill och det enda jag kan klaga på var att det blev lite varmt...

• Felicia6

Vi gick med bärsele på ullared då min son var 6månader gammal..
    Jag och min man turades om att ha honom och det gick jättebra

• smulan76

I första hand skulle jag lämna barnet hemma om det gick, i andra hand ta med en "barnvakt" så du kan ta med vagnen. Är ditt barn nöjd i sjal funkar ju det också om du nu inte tänkt prova kläder till dig själv.

Själv är jag alldeles för bekväm för att ta med mig barnen när jag ska dit, tycker jag har fullt upp med att hålla reda på mig själv och kundvagnen

Svar på tråden Hur gör ni med bebisar på gekås?