• Anna m Hampus och liten i magen

Nån med erfarenhet av barn som kräker vid huvudvärk?

Min Hampus som e snart fyra har klagat på huvudvärk nu ikväll och rätt som det var så rusade han in på toa och kräktes. Nu har han kräkt 3-4 ggr. han har fått en alvedon nu och sover just nu.
    Men sen fick jag veta av en kompis att hon hade precis så när hon var liten, att hon kräktes alltid när hon fick huvudvärk.

Man tycker ju att om det var maten som vi åt nu ikväll så borde ju vi andra oxå ha kräkts?
    Nån som vet hur lång tid det brukar ta innan man kräker om man har ätit mat som inte är bra?

Så tacksam för svar!

• Svar på tråden Nån med erfarenhet av barn som kräker vid huvudvärk?
  • Mumma 80

Jag har en kompis som kräks när hon har migränanfall. Men hon är ju dock vuxen. Vet inte om det kan vara så hos barn också... Låter inte roligt i alla fall.

• Kajee

Mina barn beter sig just så när de har migrän.
    Ont i huvudet, kräks, sover.

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Mawriii

min lillebror lider av sådana migränanfall! för nu har de konstaterat att det är migrän. han är 7 år. men va jag tycker du ska göra, om du inte gjort det tidigare är att prata med en läkare. för kräkningar och huvudvärk kan va orsaken till andra saker också! jag fick de symptomen när jag va runt 12, det blev värre och värre o efter två veckor visade det sig att jag fått borrelia!lycka till!

• Marie30

Säkert migrän. Mitt började i 10-årsåldern men jag har hört att även mindre kan få. Stackars, stackars honom i så fall!

• Max mamma

Låter misstänkt lika som migrän...

• Kajee
    Kajee skrev 2007-04-27 20:51:35 följande:
    Mina barn beter sig just så när de har migrän. Ont i huvudet, kräks, sover.
    Min äldsta dottern fick konstaterat migrän när hon var 6 år, men jag misstänker att hon haft det sen 2-årsåldern. Sonen har det inte lika ofta men han har haft migrän sen ca ett år tillbaka och är 9 nu.
  • FannyTess

Jag hade hjärnhinneinflamation när jag va 12år med de symptomen. Jag hade nog kollat upp det med sjukvården.

• sheeba

Vet inte hur det är på små pojkar men män brukar ju inte drabbas av migrän inte så vanligt iallafall.
    Hur är han idag?

Det finns ingen bättre mamma än mig till mina barn, precis som du är till dina!
  • Kim och Mike

Jag hade kollat upp det....

• Maria med 3

Jag hade kollat upp det, men det låter misstänkt likt migrän. Dottern blev diagnostiserad av barnläkare när hon var 4 år. Vi hade dock misstänkt att hon haft anfall redan tidigare.
    Huvudvärk och kräkningar kan ju bero på allvarliga saker också som hjärnhinneinflammation och hjärnskakning.

• Kajee
    sheeba skrev 2007-04-28 20:29:30 följande:
    Vet inte hur det är på små pojkar men män brukar ju inte drabbas av migrän inte så vanligt iallafall.Hur är han idag?
    Ovanligt, men det förekommer. Mitt ex har migrän och min son har det...
  • Mvh   Daemon

Jag hade denna åkomma från 5-11 årsålder.
    Gjorde en massa EEG tester,o prover, men hittade inget fel...

de sa att jag va allergisk mot diverse saker såsom choklad, färgmedel,lakrits,banan...

Det slutade samma dag som föräldrarna slutade röka i närheten av mig, dvs, inne, balkong,mm
    Och ja, det va ett rent helvete, jag led,,
    Fruktansvärda huvudvärkar, spyor, kunde bara ligga i ett mörkt rum som va absolut knäpptyst.

Enda gångerna jag drabbats av detta i vuxen ålder är när det är dålig luft.

Svar på tråden Nån med erfarenhet av barn som kräker vid huvudvärk?