• MirreLucke

Hur många har blivit gravida på första IVF?

Hej!
    Väntar på en tid för IVF efter sommaruppehållet.Undrar hur många det är här som blev gravida på första försöket.Kanske ni vill dela med er lite om hur det gick o vad som händer och lite så.Är närvös,spänd o allt möjligt just nu

• Svar på tråden Hur många har blivit gravida på första IVF?
  • jamie

Jag var aldrig särskilt orolig för själva behandlingen, mådde också väldigt bra och påverkades inte av varken nässpray eller sprutor. Tyckte istället det var spännande. Själva äggplockningen var väl inte särskilt behagligt men eftersom man får ordentligt med lugnande (be gärna om mer om du är orolig) så går det ganska bra. Vi hade tur och lyckades på första försöket och har nu en liten flicka.

lycka till!

• MirreLucke

Gud vad bra det där lät...hoppas vi lyckas lika bra som er! Tack för svaret.

• Winnie

Blev gravid på första IVF-försöket och mådde bra hela tiden. Du kan läsa om min behandling i min dagbok om du vill.

• AMH80
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m19857297.html

Jag gjorde en omröstning på vilket försök det blev en lyckad graviditet, så kolla på den om du vill. Förmodligen bli det icsi för mig och mannen i aug, så man hoppas ju att man slipper traja gång på gång.
  • Emke

Hej! Tänkte bara ge lite hopp... Plussade för ca 2 veckor sedan efter vår första IVF-behandling! Lycka till!

• Fjäril

Vi fick en kille efter vårt första IVF. Han är nu 1½. Och vi håller på med syskonförsök.
    Jag tyckte behandlingen var okej men jag kände verkligen av "klimakteriet". Blev jättevarm!
    Äggplocket tyckte jag också gick bra men tyckte det var lite obehagligt med morfinet. Men det gick ju snabbt över.

Lycka till!

• Lucky Me

Jag har flera bekanta som gjort IVF. 2 av dem fick positivt direkt vid första försöket. De fick inga förklaringar till varför de haft problem "den vanliga vägen" utan ansågs vara fertila men det ville sig inte på egen hand.

• Hene

Blev gravid på första IVF:n men tyvärr blev det ett utomkveds MEN det blev positivt i allafall!! lycka till.. väntar också på att få göra mitt andra IVF efter uppehållet..

Svar på tråden Hur många har blivit gravida på första IVF?