• sara sofia

Junibacken eller Astrid Lindgrens värld?

Ja, som rubriken lyder. Junibacken eller Astrid Lindgrens värld? Någon med erfarenhet från båda ställena?
    Mina barn är 3 år och 6 år.

• Svar på tråden Junibacken eller Astrid Lindgrens värld?
  • löksill

Har aldrig varit på Junibacken, men lever nära ALV, så jag är väl lite partisk egentligen. Säger naturligtvis ALV , välkommen till barnens stad!

• sara sofia

löksill
    Hinner man runt ALV på en dag, eller är två dagar att rekommendera?

• Annapanna

Junibacken är ju ett litet ställe som man klarar av på ett par timmar, ALV är jättestort och vi behövde iaf två dagar för att hinna med allt.

Vi är på Junibacken ett par ggr i månaden, det är kalasbra, men som semesterresa så hade jag valt ALV, vi var där förra året och kommer att åka i år igen!

*****Hedda & Love******
  • sara sofia

Vi har "bara" 100 mil till Junibacken och ca 140 mil till ALV.
    Men det blir nog ALV.

• löksill

Sara Sofia:

Tja det är väl tveksamt om man hinner runt på en dag. Vi har ju varit där ett antal gånger och hinner absolut runt på några timmar, men är man "ny" i parken och dessutom har åkt långt som ni, kanske man vill utnyttja tiden.

Sen är det ju lite speciellt med ALV i år också. Det är ju Astrid Lindgren 100 år (vilket absolut märks här i stan ). De har visst byggt Saltkråkan, men det har jag inte så mycket koll på eftersom det är nytt. Finns en del andra ställen att titta på runt stan också, så man kan ta en dag på ALV och en dag på att se Katthult, Bullerbyn, Näs...

Välkommen till Vimmerby!

• Miss Lau

Går inte ens att jämföra tycker jag. Vi har årskort på Junibacken och det är ett ställe man spenderar max 2 timmar på. Passar bra vid tex dåligt väder. ALV har vi varit till 2 somrar och det är ju stort och tar minst en dag. Vi har haft 2 dgr kort vilket har kännts skönt eftersom man inte behöver stressa igenom allt på en dag.

• honyponken

måste bara fråga vart junibacken ligger..e inne på deras hemsida men det står inte där :S

• sara sofia

honyponken

I Stockholm nån stans...
    På hemsidan kan du klicka på "vad händer hos oss". Då ser du längst ner till höger "så hittar du till oss"

• fröken april

det ligger på djurgården, buss 47 från centralen

• tvillingar3år

Hej vi var där i sommras killarna tyckte att det var jätte kul , vi var där en dag men då är det verkligen hela dagen jag tror vi var där i ca 6 timmar. har varit på junibacken men det är ingenting jämfört med alv. Sattsa ni på alv. Kram

• mia maria

Har aldrig varit på ALV (men funderar på att åka i sommar), men däremot på Junibacken, o det var en liten besvikelse för mig, för jag trodde det skulle vara större. Men sonen älskade det, o det är ju huvudsaken!!

• Webster

Bara Astrid Lindgrens värld. En höjdare på sommaren när
    de kör teatrar. Var där förra sommaren, då var vara
    barn 2 och 5 år. Dom pratar om det fortfarande.

• sara sofia

Tack för alla svar!
    Vi kommer fara till ALV.

Svar på tråden Junibacken eller Astrid Lindgrens värld?