• Skorpion1971

trivselhus?

Hej!
    Finns det någon här som har byggt trivselhus och som kan lämna prisuppgifter på det. Vi funderar på att bygga och har tittat på olika förslag. Det senaste är från trivselhuskatalogen som kom hem idag, men inga prisuppgifter finns att tillgå just nu... Någon, snälla och även andra som läser kan lämna förslag på vilket hus ni valde.
    Tack så mycket!

• Svar på tråden trivselhus?
  • Jonna S

Det enda råd jag kan ge är att aldrig bygga överhuvudtaget! Allt som kan gå fel gör verkligen det. Köp ett färdigt hus som stått över vintrar, höststormar, vårfloder och heta sommardagar. Något att förlita sig på helt enkelt, såvida man inte har hekatomber av pengar och tålamod.

• Skorpion1971

Jonna S: Oj, vad har du råkat utför då?

• Jonna S

Mmmm, garage som läcker in, tak som är snea, golv som lutar och parkett som spricker. Och, icke att förglömma, entreprenörer som inte tar sitt ansvar. De rycker på axlarna och säger att det är "Axelssons byggfirma som skulle fixa det där". Hos "Axelsson" är det ingen som känns vid det och banken vill ha klart slutbesiktning och fortfarande saknades det dyra, specialbeställda golvlister till vissa rum. Som låg i udda bitar i kontainern visade det sig sen...

• Skorpion1971

oj, vilket företag valde ni då? Vi har tänkt oss totalentreprenad...

• Mia83

Det finns säkerligen fler lyckliga husbyggarhistorier än tragiska.

• Skorpion1971

Mia83: JA, det finns det i andra trådar... Jag ville veta om det fanns ngn som kunde ge mig en prisuppgift i natt....
    "Orkar" inte vänta tills måndag morgon och ringa dem då...

• Mia83

TS

Mitt inlägg var riktat till Jonna S eftersom hon avråder dig att bygga hus.

• Skorpion1971

helt ok... men bara ett förtydligande från mig sida om fler läser... ja, vi tänker nog bygga i allafall och få egna erfarenheter om det...

• Mia83

Vet inte om jag uppfattar dig fel, men får iaf en känsla av irritation. Det var hur som helst inte min mening att irritera dig. Hoppas du får den information du söker.

• Tigerunge

Vi var inne på att bygga trivselhus ett tag och tror mycket mer på dem än andra "billiga" firmor. Trivselhus ligger lite dyrare, men om jag kommer ihåg det rätt så var det bla högre standard och tjockare väggar än vissa andra tllverkare. Vi byggde aldrig då vi inte fick tomten vi ville ha.

• Skorpion1971

Tigerunge: Kommer du ihåg priset? Storlek på det tänkte huset då?

• Tigerunge

Detta var ungefär 3år sen och tror att det var ca 16000:- kvm man fick räkna med. Vi var inne på en modell som var ca 120kvm, men det var nog tur att vi inte byggde det för nu bor vi på 135kvm och tycker det känns litet

• mimmi006

Vi har ett trivselhus, jag tror det heter Solvik 821 nu ? Priset är svårt att uppskatta, vi gav runt 900 000:- för byggsatsen för tre år sedan. Men jag tror att det har gått upp ganska mycket sedan dess...

Svar på tråden trivselhus?