• KalsongMorsan

Fan tampongen pluppar ur!

Fick mensen häromdagen, inga problem me tamongen, den satt där den skulle. Men nu i slutet av mensen pluppar den ur & de känns som att de knappt går att stoppa in den heller för livmoderhalsen typ sitter as långt ner. Inte så skönt att när man stoppar in den e livmoderhalsen ivägen & tampongen sitter halvvägs inne..

gaah! Hatar trosskydd, de känns så äckliga & stinkiga..

• Svar på tråden Fan tampongen pluppar ur!
  • Runguska

Blöder du mindre i slutet? I så fall kunde du prova en mindre. Eller en annan sort kanske?

• KalsongMorsan

Jaha..Men jag använder normal.
    haha Har aldrig tänkt på att man kanske ska ha mindre i slutet när mensen håller på att ta slut! Konstigt att den pluppar ur om den e för stor

• KalsongMorsan

Fan va töntig man känner sejj haha Så fick man lära sejj nått nytt! Lr va man ska säjja. *plupp*

• Tisseltott

Köp en menskopp! Kan man ha närsomhelst utan att behöva tänka på mängden av mens. Jag höll på att spy av namnet först, men attans vad bra den är

www.menskopp.se

• KalsongMorsan

Ooohh..Har funderat på sån, glömmer att jag faktiskt får mens oxå haha..Får kolla in, många som e nöjda me den har man märkt

Ja, namnet e ju inte så mysigt haha

• Cullinan

Om den ploppar ut har du ju inte tryckt in det tillräckligt långt in.

Om du är torr så ta lite vaselin på toppen av tampongen.

• Taffer

Min pluppar nästan ut oxå, mot slutet. Eller, i omgångar hela mensen, jag blöder olika mycket hela tiden (kan variera massor på en dag). Jag får knappt in den absolut minsta ibland, é nog för torr.

• Cullinan

Men tjejer... köp Tampax med införningshylsa, då kan den inte hamna fel.

• Taffer

Min hamnar inte fel, kommer bara inte in tillräckligt långt emellanåt.

• Cullinan
    Taffer skrev 2007-04-28 13:24:17 följande:
    Min hamnar inte fel, kommer bara inte in tillräckligt långt emellanåt.
    Men då hamnar den ju fel.
    Med tampax hamnar den tillräckligt lång in per automatik, rekommenderas verkligen. Och lite vaselin på toppen.
  • Taffer

Men om jag itne får in en vanlig tampong för jag é för tott/trång, får jag väl knappast in en tampax Blir ju inte större för d.

• Cullinan
    Taffer skrev 2007-04-28 13:38:52 följande:
    Men om jag itne får in en vanlig tampong för jag é för tott/trång, får jag väl knappast in en tampax Blir ju inte större för d.
    Tampax är smala på längden, så det kan nog funka. Om du kan få in ett finger kan du få in en tampax. Vanliga tamponger är ju tjocka på bredden så att säga.
  • Taffer

Har inte provat med ficker då d inte har gått med tampong så vet inte omd går elelr ej I alla fall, jag brukar gå utan tampong lite då och då så d ska kunan börja blöda till ordentligt igen. Har då trosskydd.

• Anonym

jag drabbas av samma problem ibland, får då ändra "ställning" och försöka igen, ibland lyckas jag inte få in den förrän efter flera försök.
    tror inte att det beror på att man är för torr utan att man riktar den så att den inte kommer in. inälvorna har väl tryckt ner lite just där eller kroppen är ihoptryckt ändå.
    variera är mitt råd

• KalsongMorsan

Men jag får inte in den helt i slutet av mensen för det känns som livmoderhalsen är ivägen & sätter stopp ungefär Trycker & trycker men de går inte haha..Sen pluppar den ur efter ett tag!

• Anonym

Tror det är livmodertappen som är i vägen, inte livmoderhalsen. Sen rekomenderas tygbindor när tampong inte fungerar. Det är en helt annan känsla mot vanliga bindor.

Svar på tråden Fan tampongen pluppar ur!