• Malmömamma74

Vilken pipmugg är bäst ?

Undrar vilken pipmugg som ni kan rekomendera ?
    Finns ett grodset från IKEA..Är den bra ?

• Svar på tråden Vilken pipmugg är bäst ?
  • alexandra 86

jag tycker bambinos pip mugg är bra inte så många små delar att diska och läcker inte heller finns överallt att köpa jag köpte min på ica jag gillade inte ikeas.

hoppas du hittar nån.

• Mejis

Har en från tupperware den är droppfri och jättebra. Grodmuggen har vi också den är ju helt i hårdplast och är inte droppfri. rinner rätt igenom när man vippar på den. Så den använder vi inte alls mycket, tycker inte att den är så bra.

• Februarii

Vi har en pipmugg med nalle-puh på som är jättebra. I alla fall till vällingt. Men den är inte droppfri. Hittar ingen bild just nu för babyproffsen sida är konstig.

Är barnet lite mindre är denna toppen images.google.se/imgres&imgrefurl=www.barniallt.se/butiken/atsidan.shtml&h=253&w=180&sz=13&hl=sv&start=5&um=1&tbnid=oUPKoyA_yFGAjM:&tbnh=111&tbnw=79&prev=/images%3Fq%3Dnuk%2Bpipmugg%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dsv%26lr%3Dlang_sv%26sa%3DG
    Men den är inte heller droppfri (eller ja, om den är det så funkade inte våran )

Esskas spillfria ska tydligen vara toppen men vi använde den inte så mycket eftersom pipen är hård plast.

• harana

Jag tyckte att NUKs pipmugg var bra att börja med (de har en med mjuk pip och liten skåra (snarare än 3-4 stora hål)), men när han väl fattat grejen tyckte jag att IKEAs "groda" var helt ok. Inte sämre än någon annan (som inte är droppfri) iallafall.

• AMH

Tycker Avent har bra pipmuggar.

• Babalu

Ikeas var bra först, innan han förstod den droppfria. Annars finns det en mugg (MAM- no mess no stress) som säljs i en del mataffärer som vi gillar här hemma, droppfri men inte jättesvår att suga ur (köpte en droppfri i barnaffären som var nästan omöjlig att suga ur).

Kolla på www.bambino-mam.se/ där kan du surfa runt bland deras produkter och se om du hittar något som passar.

Tycker själv det är en djungel att hitta någon som är
    1) Greppvänlig
    2) Droppfri
    3) Stöttålig
    4) Diskmaskinsvänlig
    5) Mikrovugnstålig
    6) Lättdiskad och inte för många delar (pilligt)
    7) Lätt att dricka ur

Så jag puffar gärna tråden för fler tips!

• Zemiramis

Vi har tre pipmuggar och alla läcker och droppar... Ska kolla länkarna senare.

• Annione

Vi har small and smart och no mess no stress från MAM. Är nöjda med båda. Har även haft billiga från Ge-Kås som var bra men nackdelen var att ventilerna inte gick att få helt rena.

• Cheera

Bara den inte dropar så är den super i mina ögon
    Dottern vill mer än gärna ställa muggen upp och ner och ruska runt den lite så är den inte droppfri så har man vatten överallt. Har en med en ventil, köpt på ica och den läcker lite. Har en till som också är från ica, tror jag och den har ingen ventil men är droppfri, den är jättebra. har en bild på den i mitt galleri...dottern har placerat gurka på dom. Den vitrosa är inte droppfri, men är mjuk vilket kändes bra när jag gick över från nappflaska till pipmugg.

• Jullan84

Grodan är bra!
    Han fattar inte de droppfria tyvärr.

Svar på tråden Vilken pipmugg är bäst ?