• Februarii

Kan man ge en flicka namnet Eden?

Ja, det kan man ju men jag funderar lite på vad folk har för synpunkter om namnet. Fint? Fult? Kommer för evigt förknippas med bibeln?

• Svar på tråden Kan man ge en flicka namnet Eden?
  • Prisssan

Hihi; Det tycker jag också hade varit fint som namn.

Lycka är ett val..
  • SkyDark

Det var rätt fint tycte jag med På engelska funkar det ju, tycker nog att det funkar ganska bra på Svenska med.

OT: Det är lite tråkigt att man inte kan döpa folk till Hopp och Lycka och sånt i Sverige (eller kan man det?) Som man kan i engelsktalande länder. Hope och Joy

• Zemiramis

En kompis kompis dotter heter Eden . Jättefint tycker jag med.

• Februarii
    SkyDark Ja, som Hope and Faith. Man skulle ha en Hope, Faith och en Love Joy kan jag inte riktigt med efter My Name is Earl.
  • SkyDark

Februarii: haha nej det har du rätt i, henne vill man inte tänka på varje gång man ska tilltala sin dotter

• Anna 69

Ja det kan du det är fint men väldigt ovanligt varför välja ett vanligt namn.

• Forgive not forget

Som jag sa tkr jag det är fult. Dessutom tkr jag att det är ett killnamn.. men smaken är som baken - det vet vi ju alla - delad:)

• Kristin24

Är jätte fint, men kan bli knepigt när de läser om Kristendomen i skolan och de komemr på att hon heter Eden som lustgården.

Men nu för tiden så kan man ge sina barn vilka namn man vill...så ja varför inte.
    En del döper ju sina barn till Amerikanska delstater eller floder

Go och glad Kexchoklad
  • elinS

Min kompis dotter heter Eden, jättefint. Jag hade oxå det som namnförslag men kompisen fick barn tidigare än mig så hon "tog" det.
    Apropå Joy så heter min kusin det, han är 11 år och har en lillasyster som heter Em. Jag trodde att Joy var ett flicknamn fram tills han döptes och nu tycker jag att det är ett pojknamn istället.

• TigerLily

Eden e jättefint på en tjej!!! Och Aden på en pojke.

• Februarii

Har en liten Ida sedan innan, låter det konstigt ihop? Plus blir det underligt med ett väldigt vanligt namn (24 363 flickor med tilltalsnamnet Ida i Sverige) och ett ganska ovanligt (Tilltalsnamn Eden: 164 flickor och 8 pojkar i Sverige)?

Svar på tråden Kan man ge en flicka namnet Eden?