• Lantani

Glömt sätta frimärke på brevet. vad händer?

Lämnade ett brev med våra hyreskontrakt på postlådan igår och glömde såklart sätta frimärke på brevet. Vad händer då? Det är ju viktig post som måste vara hos hyresvärden inom 5 dagar. Skrev ingen adress eller liknade på baksidan. Hjälp

• Svar på tråden Glömt sätta frimärke på brevet. vad händer?
  • Tyshaa

det kommer antagligen bort i postdjungeln, eller om någon öppnar det så kanske dom ser att det är ditt och skickar tillbaka det!

• FamiljenPeura

Jag gjorde samma tabbe förra veckan när vi skulle ha rese ersättning av landstinget! Postade brevet o just när jag släppte kom jag på att FAAAAAAAAAAAAAAAAAAn frimärket... där stod jag dum som jag vet inte vad med frimärket i handen.,..

Japp igår kom pengarna in på kontot så nog sjutton hade brevet kommit fram!

• Lantani

okej får ringa till hyresvärden och be att hon skickar ett nytt eller att vi kommer och skirver på det där. usch pinsamt och en lagom arg pojkvän

• sordin

prova att ringa till postkontoret på din ort. lycka till.
    jag tror att det kommer fram utan. i alla fall.

• Lantani

men tänk så kommer det inte fram? då kanske vi inte får lägenheten, stod att de börjar visa ut den igen isåfall, men jag får väl ringa de på månadag och fråga om hon fått det.

• TjEjLiGaN

De är lugnt! Posten brukar vara schyssta att posta de ialla fall.
    Har man skrivit a.v.s så får man en lapp hemskickad där man ska klista på frimärken till de värde man är "skyldig" o sedan skicka tbx. Har hänt mig ett par ggr. Dock handlade de om 2 frimärken el så så de va rätt lugnt.

Min lilla tjej är mitt liv. Utan henne är jag ingenting.
  • TjEjLiGaN

Ring o säga att du postade de utan frimärke. Då vet dom att de är på g ialla fall.

• Lantani

okej. men hur snabbt tror ni hyresvärden ska få brevet? skickade det i fredags och posten skulle bli hämtad vid 20 den dagen. borde det vara framme till middag på måndag? så man kan ringa och höra så att de verkligen fått det.

• TjEjLiGaN

De kommer nog fram på månda alt onsda. Tisda är ju en röd dag. Ring du på månda o säg som de är.

Svar på tråden Glömt sätta frimärke på brevet. vad händer?