Hej Alvaslarvans mamma!
Min 7,5 månaders dotter är också i mycket stort behov av aktivering - hela tiden - och sover lite på dagen (ca 1 h) (men dock hyffsade nätter). Så jag vet hur trött man blir till slut och ont i kroppen av allt bärande, lyftande och hållande. Min lilla varken sitter själv eller kryper än, och ligga på mage är helt värdelöst.... Jag alternerar mellan gåstol, ligga på rygg på golvet med olika spännande saker (husgeråd, mobiltetefon, saker som prasslar, papper - ja allt!), hoppgunga, sitta i matstol med leksaker på bordet som man får plocka upp från golvet hela tiden osv osv..... Majskrokar är ett hett tips om man behöver en lugn stund för och tex äta något själv, då är åtminstone min skrutta väääldigt upptagen i ca 20 min. Jag försöker också att gå bort varje dag och träffa folk (helst andra barn), då blir gullungen trött en liten stund i vart fall. Babyrytmik och öppna förskolan är kanon! Du har säkert prövat allt detta - kanske har du nåt annat tips till mig!?
Längtar sååååå tills lillan kryper, så man slipper vara "lektant" och bärare hela tiden!