• zelda71

Hjälp angående laminatgolv.

Håller på att göra om sovrummet och vill ha ett mörkt brunt laminatgolv med inte alltför mkt rött i. Är det ngn som har det och vad heter golvet och var har ni köpt det?

Rummet börjar bli färdigt nu så paniken att hitta det perfekta golvet börjar komma krypandes nu.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hjälp angående laminatgolv.
  • JessicaåIda

Vi la in det mellanbruna golvet från IKEA i sovrummet. Blev jättefnt men..... allt damm syns efter en-två dagar så jag får gå över det dagligen med moppen vilket inte behövs i resten av lägenheten där golvet är bokfärgat. Men det bruna är helt klart jättesnyggt

Karaktärsfasthet är ibland ett annat ord för tjurskallighet
  • zelda71

JessicaåIda: Finns det med i Ikea-katalogen och vad fick ni ge för det?

• Navona

Vi har lagt in Promo Ek i sovrummet. Det är ganska mörkt och inte alls rödaktigt.
    Vi är jätte nöjda med golvet och färgen. Golvet kostade 59 kr/kvm på Coop.

• Malia75

Vi har Valnöt från Bauhaus på hela ovanvåningen. Skitsnyggt!

• zelda71

Malia75: Du har ingen bild på golvet? Skulle gärna vilja se hur det ser ut. Valnöt är ju jättefint!

• Malia75

zelda71: Jag ska fixa när jag kommer hem från jobbet ikväll, håll ut!

• Malia75

Nu finns bild på valnötsgolvet i mitt galleri.

• Mia83

Har samma som Malia75 i vårt sovrum, det är jättefint, riktigt varmt i tonerna.

• zelda71

Malia75: Jättesnyggt golv! Är det ett ganska ljust brunt golv, alltid svårt att se exakt på bilder? Vad fick ni ge per m2? Har försökt att gå in på Bauhaus o kolla golv men det verkar som om det inte går. Tackar så mkt för besväret!

• Mia83

TS

Har för mig att det gick för 129 kr kvadraten när vi köpte det, för ca 2 månader sen.

• zelda71

Mia83: Det är ju helt ok. Vi har ju 25 kvm som ska läggas. Tycker bara att det är svårt att se hur mörkt brunt golvet är. Vad tycker du?

• Mia83

Oj, vilken svår fråga. Det är ju brunt, men mörkt? Njäe...det tycker jag inte, det är ju valnöt .

• Malia75

Jag tror vi betalade 119:- för vårt för något år sedan. Det känns inte alls mörkt.

Hade jag valt golv idag hade jag dock lagt in parkett i hela huset. Det är så mycket varmare och trevligare än laminat. Men visst, det kostar mer.

Svar på tråden Hjälp angående laminatgolv.