• frejofreja

Lägga in klickgolv....

Hej!
    Om man lägger in klickgolv i köket, ska man då lägga in under spis och kyl/frys? Jag antar det men undrar hur ni gjorde?
    Hur mycket kostar det att lägga till ett kök modell mindre. Typ klickgolv från Ikea...

• Svar på tråden Lägga in klickgolv....
  • Heavens

Du kan lägga under kyl osv om du vill , men det är inte ett måste !!
    Har inte en aning om vad det kostar , beror på hur många kvadrat ni har !! sen får du räkna med lite spill !!
    inte så mycket till svar men försökte i alla fall.. lever ihop med en  som jobbar med detta och vet bara hur han gör..

• Saris2

Det är nog att föredra att lägga in under kyl, fry, och spis. Underlättar väldigt den dagen man vill dra ut vitvarorna och städa under/bakom! Kanterna är rättså ömtåliga på ett sådant golv, och risken att bryta av en bit/flisa är stor om man försöker lyfta/dra tex kylen över kanten.

• trollet77

Ja, det allra bästa är att lägga under kyl, frys och spis, mycket som Saris sa, det kan bli fula rispor annars. Vi la i vårat kök ca 12kvm, tog ett billigt (tyvärr) golv från byggmax. Det har rest sig på ett par ställen (laminatet har typ släppt i kanterna) så i sommar åker golvet ut och vi satsar på ett lite dyrare, det har man igen i längden upptäckte vi.

• Medusan

Vi har också ett laminat klickgolv i köket som har blivit lite fult i kanterna på vissa ställen. Jag har för mig att det ska finnas en kvalitetsgaranti på rätt många år som gör att man ska få pengarna tillbaka eller ett nytt golv om det sker.

Något som vet något om detta?

• mmian

Det brukar vara tio år på laminatgolv ja men de golv som är köpta på ByggMax ska inte läggas i kök så där finns det nog ingenting att hämta tyvärr...

Made in Thailand- Annie BF 070809
  • Dundermamman

Vi har ekparkett i köket och det är ligger över hela golvytan dvs även under skåpinredning, kyl/frys mm. Vi har givetvis också läckagespärr under Kyl/frys och diskmaskin.

Svar på tråden Lägga in klickgolv....