• 83an

Beställde en tårta UTAN nötter....fick en MED nötter... *arg*

Idag har vi haft släktkalas, då vi firat 3 födelsedagar och 55-årig bröllopsdag.

I torsdags ringde jag och beställde en tårta till 15 personer.
    Tjejen på konditoriet förklarade vad tårtan innehöll och runt om skulle det vara mandel eller riscrisp.

När vi hade lagt på, kom jag på att hon kanske inte förstod att jag ville ha riscrisp, då vi har en del som inte äter nötter.
    Så jag ringe igen och sa klart och tydligt att vi ville ha riscrisp runt för att vissa inte kunde äta nötter.

Hon sa att det var antecknat och att jag kunde tårtan som idag.

Vi hämtade den 14:50 och de stänger vid 15.
    Åkte till kalaset och tittade inte på tårtan förrän en bra stund senare.

Och vad är det runt tårtan...?
    Jo mandel såklart
    Hur arg blir man då på en skala mellan 1-10???

Visst kan man plocka bort den men har man beställt en utan så ska det ju vara en sån.

Så nu har jag faktiskt med en bit hem som jag ska åka ner med på måndag...
    För hur kul är det när en utav de vi firar inte ens kan äta sin egen tårta...

Nä vad sur jag blir på sånt

Men vad ska man säga, kan man "begära" ngn kompensation eller liknande????

Vad hade ni gjort???

• Svar på tråden Beställde en tårta UTAN nötter....fick en MED nötter... *arg*
  • Nenne 71

Jag hade nog sett att jag fick en kompensation.
    Tänk om någon är jätteallergisk mot nötter och mandel och får det på sin tårta. Det ska inte få hända.

• LillaÄrtan

vad trist

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Bebin i magen Bf 071026 ~
  • Scrapmom

Jag hade varit skitförbannad och krävt någon sorts kompensation. Det är väl det minsta de kan göra??

• Beatrize74

Men....mandel är ju inte en nöt, så hon kanske inte kopplade ihop "tål inte nötter", med "tål inte mandel".

• Wööörmi

Jag tycker gott du ska få någon kompensation för det...
    du ringde ju tillbaka för att KLART OCH TYDLIGT informera dom om vilket du ville ha...

gå iaf dit och påpeka vilket fel dom gjort...

man ska ju få det man beställer...du har ju betalat för den tårtan OCH servicen som ska vara perfekt ;)

vill lyckas så vårt frö som får min mage att växa :D
  • vackrastarflow

nej fy va dåligt!

• vackrastarflow

Beatrize

det må vara sant, men TS bad om riscrisp i vilket fall som helst, då ska det inte vara mandel

• BimBim o Knorrans Mamma

Hade begärt kompensation OCH en urskt för det.. GRRRRRRR!!!!!
    Du SA ju att du ville ha riscrisp ju!

(¯`°?.¸ ♥ BimBim ♥ ¸.?°´¯)
  • Carro1978

Självklart kompensation. Ville ni ha riscrisp så är det ni ska få!

Mamma till Rasmus 10 månader & ängeln Gabriel som blev 3½ år!
  • Blå Flygare

Hur var tårtan från början? Om det var mandel OCH nötter och du bad om crispies istället för nötter var det ditt misstag. Men om det var nötter och du bad om crispies istället och de då lagt till mandel har de gjort fel.

Mandel är ingen nöt, så om de på jobbet var allergiska mot nötter så gör ju mandlar inget. Mandlar tillhör familjen kärnfrukter.

Svar på tråden Beställde en tårta UTAN nötter....fick en MED nötter... *arg*