• herta

knöl på vänster sida magen?

Hej! Jag är ny på den här supersajten. Här får man svar på de flesta av alla frågor man har. Men jag har inte hittat något tidigare inlägg som ger svar på min fråga: Jag kände i morse en hård knöl på vänster sida magen, nära höftbenet (äggstockarna?). Det finns inte motsvarande knöl på höger sida. Vet någon vad det är? Är det normalt? Jag är i vecka 12.
    / Orolig över det mesta :)

• Svar på tråden knöl på vänster sida magen?
  • Tiffy

Tarmarna troligtvis. Är du hård i magen eller gasig?

• herta

Nej, inte alls. Känns som en liten kula. Jag kanske ska avvakta någon dag och kolla vad som händer med knölen, så länge det inte gör ont är det kanske ingen fara. Men, man blir ju orolig när något som inte fanns där innan helt plötsligt dyker upp...

• Skruttet

Är det en kula eller en bula? Om det är mer som en hård bula som känns ovanför blygdbenet så kan det ju vara livmodern du känner?

• herta

Jo, bula är väl rätt ord (svårt att beskriva med ord ibland). Sitter inte den i mitten av magen? Det här är rätt långt till vänster.

• yaz

Jag tror att det kan vara avföring, tjocktarmen går ju där! Känn efter igen efter du varit på toaletten, så skall du se att den är borta! Jag vet att det låter lite konstigt men det är ju helt naturligt...

• Skruttet

Just i början av att jag märkte av livmodern ovanför blygdbenet så tyckte jag att jag mest kände att det var hårt och lite uppbuktande på vänster sida. Inte sådär jättelångt åt vänster men dock kändes det mest på den sidan. Är i v. 13 nu och började så smått känna den i början av vecka 12 tror jag att det var.

Svar på tråden knöl på vänster sida magen?