• Luckyheart

Hund som spyr blod *Orolig*

Nu på morgonen åt våran en hund gräs och efter nån minut spydde hon inte bara en gång utan 3ggr efter ett tag och då bara blod.
    Hon är dräktig och ska valpa om 3v är så orolig och våran vetrinär har jag inte kunnat få tag på ännu.
    Vad kan det vara? Nått med fostren?

• Svar på tråden Hund som spyr blod *Orolig*
  • Polgara

Ingen aning. Ring till ett djursjukhus och rådfråga.

• Paincake

Agria har en telefonveterinär som har öppet nu, ring dit.
    Numret är 0900-100 51 61 och kostar 25 kr per samtal.

• Luckyheart

Men kan jag ringa agria när hon ej är försäkrad där? Har annat bolag

• Giz the wiz

ring närmsta djursjukhus på en gång, hon kan ha allt från blödande magsår till gud vete amen.

• Skruttis82

Ja, det kan du, eller ring djursjukhus, de har öppet idag och kan säkert svara på varför. De kanske vill ta en titt på henne också!

• I Love You Three

det e ju bara ringa 118 118 och fråga efter närmsta öppna djurukhus! Ring nu..
    Lycka till med vovven

• Luckyheart

Jag har sveland åt alla djuren.
    väntar på att vetrinären skall ring nu.

• Luckyheart

Fy hoppas det inte är något fel på stackarn eller valpisarna.
    Blod med tjockt slem fick hon upp,annars pigg och glad men gahh man irrar som en galning här.

• Luckyheart

Hur kollar dom henne?
    BAra utvändigt eller kollar dom med apparat?
    Någon som varigt med om att er hund spytt blod?

• Rottis77

Min hund spydde blod när han hade hakmask, men då hade han en enorm diarré oxå. Tror att det är nåt annat med din hund, jag hade åkt till ett djursjukhus omgående med tanke på att hon är dräktig oxå.

• Luckyheart

ENl vetrinären skall hon svältas idag och lite imorgon eller helt imorgon bara en näve mat max.
    En vetrinär skrev ut medel mot diare och kräkningar men enl "Våran" vetrinär va det farligt för både honan samt valparna i magen och vi fick absolut inte alls ta det.
    Hon är pigg och frammåt inte spytt mer sen imorse vad vi sett och vi har ett extra öga på henne men det är inget med valparna iallafall heller och nu har vi fått köpa avmaskning dessutom för henne.
    Hoppas det var ett engångsfall så vi slipper att något händer.
    Oron sitter i.
    Hur mycket tar avmaskningen "Axilur"? Tar det all mask?

• Jomppelina

kommer det blod ur baken med? Var vetrinären på plats och tittade på hunden eller ställde h*n diagnos per telefon?

• Luckyheart

nej inget där bak bara fram. men det är borta nu inget har hänt mera så jag hoppas det va en engångs grej

• Rottis77
    Luckyheart skrev 2007-04-29 19:04:02 följande:
    ENl vetrinären skall hon svältas idag och lite imorgon eller helt imorgon bara en näve mat max.En vetrinär skrev ut medel mot diare och kräkningar men enl "Våran" vetrinär va det farligt för både honan samt valparna i magen och vi fick absolut inte alls ta det.Hon är pigg och frammåt inte spytt mer sen imorse vad vi sett och vi har ett extra öga på henne men det är inget med valparna iallafall heller och nu har vi fått köpa avmaskning dessutom för henne.Hoppas det var ett engångsfall så vi slipper att något händer.Oron sitter i.Hur mycket tar avmaskningen "Axilur"? Tar det all mask?
    Axilur tar det mesta.
Svar på tråden Hund som spyr blod *Orolig*