• Klintan

I väntan på ÄL och därmed FET...

Jag och min sambo har försökt få barn i 2,5 år. Blev gravid ganska snabbt (3 månader) men den gången slutade det med ett missfall i vecka 13. Efter det har vi då inte lyckats bli med barn. Visade sig att jag har endometrios (inget som jag känner av) och att båda äggledarna har växt igen.

I januari/februari i år gjorde vi en IVF på Carl von Linne klinken. Dom plockade ut 10 ägg varav 8 blev befruktade och av dom var det 7 st som var av bra kvalitet (alltid något positivt). Tyvärr, trots goda chanser blev det negativt. Vi väntar nu på att göra en återinföring.... vilket verkar ta lång tid. Mensen ville inte komma, tog två månader. Har äntligen fått den och började glatt med pergotime så att jag kan vara säker på att få ÄL (har alltid fått det vid intag av PG). Nu sitter jag här och är på cd 19... inget omslag på ägglossningsstickorna och blir så himla frustrerad. Att få en tid hos min läkare för att kolla om det över huvudtaget är någon ÄL på gång är väl bara att glömma...

Är det fler som är i samma situation som mig och är det vanligt att man blir i obalans efter en IVF?

Svar på tråden I väntan på ÄL och därmed FET...