• Heleri

Söker bra ihopvikbar gästsäng

När vi nu ska göra iordning sonens egna rum ska vi göra oss av med en gammal säng som står därinne (har fungerat som gästsäng). Vi tänker köpa en sån där ihopvikbar gästsäng istället och jag skulle vilja veta om någon har hittat bra sådana? Vill inte har den billigaste enklaste sorten utan gärna en som är liiiite bekväm. Bör inte kosta över 1000 kr heller...

***Aliquando et insanire iucundum est!***
  • Svar på tråden Söker bra ihopvikbar gästsäng
  • Ghost

Köp en billig och komplettera med en bättre madrass och ev masonitskivor att lägga under om den är för mjuk

• Heleri
    Ghost skrev 2007-04-29 12:48:27 följande:
    Köp en billig och komplettera med en bättre madrass och ev masonitskivor att lägga under om den är för mjuk
    Fast är det inte svårt att hitta en madrass i rätt storlek då? De här sängarna brukar väl inte vara "standardsängmått" utan lite mindre?
  • Jonna79

Köp en sån med träribbor istället för "fjädrar"

• Storasyrran

Vi har Ikeas med träribbor och hjul, och de är tillräckligt sköna för våra gäster - ingen har klagat i alla fall (och klagade gjorde de ordentligt på de sängar vi hade innan - billigaste möjliga...)

• Mamsis

Jysk ha en helt ok för 999 kr.

När jag jobbade på Södertuna Slott hade de bra med hjul under, minns inte vart jag sett såna men kommer jag på det så skriver jag det. Det finns ju annars de här uppblåsbara som är helt ok med.

• Zabka

Jag rekommenderar denna "pall" som man fäller ut till en gästsäng. Den kostar dock över 1000 kr. Den finns i olika tyger, men vi beställde utan tyg för att få den billigare och för att själv ha större valmöjlighet.  Lite lite hård (beroende på vad man själv gillar) men det går att komplettera med en billig bäddmadrass från ikea eller liknande.

http://www.boconcept.se/default.aspx?id=62507&ImageID=352

• Heleri
    Zabka skrev 2007-04-29 13:01:39 följande:
    Jag rekommenderar denna "pall" som man fäller ut till en gästsäng. Den kostar dock över 1000 kr. Den finns i olika tyger, men vi beställde utan tyg för att få den billigare och för att själv ha större valmöjlighet.  Lite lite hård (beroende på vad man själv gillar) men det går att komplettera med en billig bäddmadrass från ikea eller liknande.www.boconcept.se/default.aspx
    Ja den var både snygg och fiffig, men pris från 2995:-....det är helt klart för mycket för mig.
  • Thursday

Måste den vara hopvikbar? Ikea har ju resårmadrasser för under tusenlappen och det är helt klart bekvämast. Kan ju bäddas till en soffa typ när man inte har gäster.

• Heleri
    Thursday skrev 2007-05-01 21:32:16 följande:
    Måste den vara hopvikbar? Ikea har ju resårmadrasser för under tusenlappen och det är helt klart bekvämast. Kan ju bäddas till en soffa typ när man inte har gäster.
    Ja den måste vara det....sonens rum är inte så stort.
    Tyras föräldrar skrev 2007-05-01 20:21:19 följande:
    ikeas bäddfåtölj?www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/Produc...
    Ja den funderar vi faktiskt på
  • Engla75

Ikeas Lycksele bäddsoffa är superskön att sova i! Den rekomenderas varmt

Äntligen gravid!
Svar på tråden Söker bra ihopvikbar gästsäng