• Mach

5-åring som klippt håret

jag är helt förstörd här idag. Min dotter tog idag på förmiddagen en sax och klippte bort hela sin lugg samt en bra bit på sidan. Hon har haft jättefint långt hår och nu ser hon inte klok ut. Fick klippa hockeyfrilla på henne. Jag gråter hela tiden. Försöker att inte visa dottern det för då blir hon ännu mer ledsen. Känner ju ingen här i stan heller som kan hjälpa mig att få ordning på håret.
    Just nu känns 1-2 månader som det tar för håret att få en bra längd igen väldigt långt
    Dessutom är det en kille på hennes dagis som retar henne hela tiden och nu är jag så orolig för hennes skull för vad han kommer säga och göra när hon kommer dit nästa vecka.
    Vill få ordning på håret på bästa möjliga sätt men vet inte hur

• Svar på tråden 5-åring som klippt håret
  • Engeln

Går det inte sätta upp med spännen å dyl?

Känns som om alla barn ska gå igenom det (alltså klippa sig själv), jag personligen skulle inte tycka det var skitkul men jag skulle aboslut inte gråta. Var glad att hon inte gjorde illa sig istället.

Ang dagis, prata med fröknarna att vara aktsam på pojken så att han inte restas så mycket. Det måste kännas väldans hemskt för din dotter att du gråter. Hennes hår är inte allt även om du självklart vill att hon ska va fin. Försök gör det bästa av det, ta på henne en mössa och åk å köp några fina spännen och gör nåt roligt tillsammans resten av dan istället för att spilla tårar. Och trösta henne om hon ångrar sig.

Kram på er båda, upp med hakan, det kunde gått värre!

• kicka84

lät inte allt för skoj att din dotter klippt sig, men är väl något alla barn gör åtminstonde en gång
    var med om att min systerson klippte sin lillasyster när dom var jätteliten.tösen var väl 2år å pojken 4år,nåt därikring iaf.
    innan hade juh hon rätt långt hår och var jättegullig, men när grabben var klar me klippningen så hade hon bara några tussar kvar på ena sidan medan de var långt på andra sidan.
    min syster hade inte så många andra val än att ta rakapparaten på henne, å sen tog hon hål i öronen på henne så hon skulle se ut som en tjej iaf

om din dotter har hockeyfrilla nu efter att du klippt henne så tror jag ingen kommer reta henne faktiskt, rätt cool frilla de även om de nu är på en liten tjej...håret växer snart ut igen

• Mach

Det är nog mest jag som mår sämst över detta, tror jag. När jag hade klippt henne så gick hon till spegeln med sitt rödgråtna ansikte och kom sen med ett leende på läpparna och säger:Det är bra nu mamma, jag ser fin ut.

Men samtidigt så tror jag att hon inte vill visa hur ledsen hon egentligen är eftersom hon säger:Jag kommer aldrig få tillbaks mitt långa hår.
    jag förklarar för henne att hon komemr få det men att det kommer ta ett tag.

Svar på tråden 5-åring som klippt håret