Standarmått på påslakan och örngott??
Vad e standardmått på påslakan och örngott? Verkar inte som ikea börjat med det. Någon som vet om dom ska det? Har hört någonstans
Vad e standardmått på påslakan och örngott? Verkar inte som ikea börjat med det. Någon som vet om dom ska det? Har hört någonstans
japp det ska dom det, står på hemsidan.
Vet inte ens om det finns några standardmått... IKEA har ett mått, jysk har ett mått och barnens hus har ett tredje... Kanske finns någon standard, men det verkar i sådana fall inte vara så många som följer den.
ikea ska inte ändra mått på sina bäddset utan endast på madrasser och spjälsängar (jag frågade när jag var där för en vecka sedan). ikeas mått på bäddset är: påslakan 110x125 och örngott 35x55. de jag sett i babybutiker (ex tummen, pippi osv)i övrigt verkar vara: påslakan 100x130 och örngott 38x55 men som redan nämnt verkar det vara en djungel med olika mått.
Jobbigt att det ska vara så då. Det e ju jobbigt om man köper ett täcke på jysk tex så har dom ett mått och att man då inte kan köpa påslakan var som helst pga mått
Jag har köpt täcke och kudde på ikea, men sängkläder på babyproffsen (laban) och det passa perfekt... därimot sängkläder från jysk passar inte till ikea, men alldeles utmärkt till vagns täcket från babyproffsen.
At det ikke er standard mål på sengeklær får jeg som norsk bosatt i Sverige merke. Har fått täcke og kudde i gave fra Norge, og da må jeg også satse på påslakan fra Norge for der er målene nemlig: Vogn/vogge: 65x80 For spjälseng: 80x100 og juniormålene er 100x140.
Samme problem med täcken for voksne. Mine dyner er 140x220, mens svenske mål er 150x210...
Ikea har haft ett eget mått på sängar och madrasser det är väl det dom ska ändra till "standardmått"?