• f1carbon

Simkort telia/halebop

jag har ett teliakort går det att använda i en
    Halebop låst telefon?

Jag vet att det gick för några år sen men funkar det om jag köper en ny?

• Svar på tråden Simkort telia/halebop
  • teja

det enda jag vet är att halebop funkar inte i telialåsta mobiler.....

• Packe

Telia och Halebop är samma sak, men from i sommras (2006) så kan man inte köra halebop i en telialåst telefon, men..! Det finns ju företag som låser upp telefoner för en hundring eller två.

• StefansÄrta

Telia och Halebop är samma sak, men from i sommras (2006) så kan man inte köra halebop i en telialåst telefon, men..! Det finns ju företag som låser upp telefoner för en hundring eller två.

VARNING!
    Om du låser upp en mobiltelefon innan den får låsas upp så tappar du all garanti!

• maria215

Det går visst o använda halebop i telialåst mobil. Jag fick min samsung i höstas i samband med att vi tecknade bredband hos telia. Telefonen var låst till telia (stod det i allafall), men jag använder mitt halebop kontant i telefonen.

• StefansÄrta

Maria 215; I så fall fick du en "gammal" telefon... Det ska inte funka!

• maria215

Ok, det är möjligt. För jag använder mitt halebop-kort i den. Det var ju inplstad o så, men de kanske har haft den på lager ett tag.

• maria215

Hörde med halebop. Om man har ett gammalt sim-kort så kan det funka även i nyare telefoner, men om man har någorlunda så nytt sim-kort så funkar det inte i telialåsta telefoner.

• StefansÄrta

Ja det stämmer, förut använde Halebop telia-kort så då känner telefonen ingen skillnad.

Svar på tråden Simkort telia/halebop