Hur får man bort fläckarna av barnmat på kläderna??
Snälla är det någon som har nått dunderknep om hur man får bort fläckarna från barnmaten?? jag tror vi har förstört 5 par bodysar och 3 byxor, fastän hon har haklapp... hur gör ni??
Snälla är det någon som har nått dunderknep om hur man får bort fläckarna från barnmaten?? jag tror vi har förstört 5 par bodysar och 3 byxor, fastän hon har haklapp... hur gör ni??
puffffffffffff
Vi använder galltvål...det är det bästa som har kommit!
Vanish, flytande gel, eller Galltvål.
Men man måste ta det INNAN man tvättar det för att det ska bli bästa resultat. Har dock lyckats få bort fläckar som torkat in o tvättats ett par ggr.
d ända du kan göra är att ta av kläderna direkt å skölja ur dem med lite tvättmedel..man får skrubba med en svamp. jag undrar mest vad det kan vara i deras mat som e så stark att fläckarna inte går bort..är det då verkligen nyttigt för magarna?
jag förstörde många kläder innan jag sköljde dem direkt.
vart köper man galltvål?
galltvål är skitbra
Jag använde alltid vanish på fläckar jag inte fått bort och det funkar varje gång, så det rekomenderar jag.
Jag använder galltvål. Dels kan den ta bort fläckar som redan är tvättade och missade och dels är den miljövänlig jämfört med många andra preparat. Galltvål kan du handla i vanliga livsmedelsaffärer
Galltvål finns i "babyaffärer", typ babyproffsen, babyland o sånna...
Jag gör så här: Så fort det kommit en fläck så lägger jag plagget i en hink med KALLT vatten tills jag fått ihop så mycket tvätt så att det fyller en maskin, då tar jag å vrider ur vattnet och stryker på flytande Ariel och i maskinen tvättar på 40 grader på vanligt program...funkar strålande så slipper man köpa lite dyrare galltvål
Kolla på www.galltval.se - där brukar finnas en lista över återförsäljare i hela landet.
Funkar inte på alla fläckar, men på mycket
Jag har försökt allt, men viss barnmat rår inte ens galltvål på.
Menar ni att galltvål funkar på tex banan, morot och blåbär? I så fall; it´s a must have!!!
tomaaaaaaaaaaaaat. hata. fläckarna går aldrig bort. snart är det bud på att låta henne äta naken i duschen?!
Hemtex har galltvål...
Knosan
filmjölk fungerar på bananfläckar =) det har jag lärt mig iaf =)
det är barnmaten med morot i som är det värsta tycker jag...
fil på banan
noterat
allt är värt att provas
ngn som kan ngt knep mot körsbärsfläckar?