• Elli47

Ont i benet under längre tid... vad är det?

Undrar om någon här kan ha en susning om vad jag har drabbats av. Har haft ont i högra benet i en veckas tid nu, det känns bättre om jag ligger hela/halva dagen. Annars har jag ont hela tiden, den molande värken sitter liksom på lårets framsida och en del av ländryggen... Kan det vara diskbråck? Har googlat men inte hittat riktigt något som stämmer.

• Svar på tråden Ont i benet under längre tid... vad är det?
  • Elli47

Falsk ischias kanske... hittade lite läsbart nu om det och det verkar stämma med mina symptom. Kanske bäst att ringa doktorn imorgon då?

• Lilla Lillan

Min man hade precis som du, ont i benet. Han gick till flera läkare, gjorde röntgen på hela benet, men de hittade ingenting. Efter över 1 år av ovisshet träffade han äntligen en läkare som misstänkte att det kunde vara något i ryggen, diskbråck, som du själv var inne på. Min man fick tid till en ryggspeciallist och efter en ryggröntgen så visade det sig att han hade 2 diskbråck och en förträngning i ryggkanalen. Så jag tror att du har rätt i dina misstankar att du också kan ha drabbats av diskbråck. Kontakta läkare så du kan få hjälp i tid.

• Elli47

Lilla Lillan

Ajdå, det där lät inte bra. Har din karl blivit opererad? Min svägerska blev faktiskt opererad för diskbråck förra sommarn, hon hade haft problem under lång tid.

• Petra H

Inte ischias i alla fall. Har man det har man ont på baksidan låret och ner i vaden och foten. Falsk ischias kallas det när det inte går nedanför knäet.

• Lilla Lillan

Nej ingen operation än, bara en massa olika smärtstillande. I dagsläget vill de vänta 6 månader med operation eftersom de flesta diskbråck läker själv. Min mans syster har dock opererat sig för diskbråck men det har inte blivit bättre för henne, så min man är lite orolig för hur det ska gå om han måste operera sig framöver. Hur gick det för din svägerska? Blev hon bra?

• Elli47

Lilla Lillan
    Jo, svägerskan blev bra vad jag vet. Hon har då inte sagt något om ryggont efteråt iallafall.

• Lilla Lillan

Ok låter bra det! Jag hoppas det kommer gå bra om min man måste operera sig. Och jag hoppas verkligen att din värk försvinner så det inte är diskbråck för dig. Det är ju inget roligt besked men samtidigt var det en lättnad för min man att äntligen få en diagnos och slippa gå omkring och ha ont i benet utan anledning.
    Önskar dig lycka till!

• Elli47

Tack för det! Nu ska jag försöka sova om det går... det finns inga sköna sovställningar just nu.

Svar på tråden Ont i benet under längre tid... vad är det?