• Effa

Fler som nyligen börjat med Pergotime?!

Hej!

Tänkte se om det är fler som nyligen börjat med Pergotime som första åtgärd när det inte vill sig av sig självt.

Fick i mars 2007, av en slump, veta att jag har PCO precis när vi börjat försöka på allvar. Med PCO kan det vara svårt att lyckas utan hjälp så farbror doktorn skrev ut Pergotime. Har ätit första kuren (dubbel) och ingen ÄL i sikte (är nu i dag 22)

Är ni fler där ute i samma sits kanske kan vi följas åt och peppa varandra!

• Svar på tråden Fler som nyligen börjat med Pergotime?!
  • Maita

Jag har också PCO och ska börja på min första pergokur idag. Lite spännande tycker jag, men samtidigt lite läskigt. Skönt att få hjälp, men tänk om det ändå inte hjälper? Fick du några biverkningar?

• Effa

Hej Maita, jag fick inga biverkningar vad jag kunde märka och ändå åt jag dubbel kur, det är nog väldigt olika hur man reagerar. Ska ringa till min gyn idag och fråga när jag ska börja min nästa kur. Fick ingen ÄL och får antagligen ingen mens heller så när ska man sätta igång med nästa kur?

Förvirrande, läskigt men skönt att vara igång.

Håller tummarna för dig, berätta hur det går!

• Maita

Aha vad trist att det inte blev nått, hoppas det blir bättre nästa gång. Jag tog min första tablett igår (på dag 2) och hade samtidigt vädig mensvärk. Imorse när jag steg upp hade jag inte ont, men nu efter att jag tagit tabletten gör det lite ont. Brukar aldrig ha mensvärk så länge. Så jag undrar om det beror på pergon. Jaja det är inte så farligt idag. Sen ska jag på ultraljud nästa onsdag, spännande.

• Lea78

Jag var på ultraljud i dag efter min första pergkur med en tablett per dag. Dr trodde ev att jag kunde få äl om 9 dagar men det var inte säkert att det blev så, så nu är det bara att hålla tummen och hoppas att det blir så!
    Han tyckte samtidigt att vi skulle ställa oss i kö för IVF så det känns ju inte som att det är så särsklit stor sannolikhet att det blir någon äl. Men jag HOPPAS det!!

• Effa

Väntar just nu på äl efter min andra dubbelkur med Pergo, ska träffa min gyn nu på tisdag och höra vad han säger. Tror inte att jag får äta mer Pergo efter detta, han var redan tveksam till en andra dubbelkur- vad hittar man på då?? Varför kan det inte bli Äl så man ialla fall har en chans att prova?? Vad trött jag blir.

Hoppas att det blev äl för dig Lea78, berätta hur det går!

• JennyAbd

Har också startat en liknande tråd för ett tag sen men jag tänkte jag skulle hoppa in här å säga hej iaf! =) har käkat min första pergokur och är på dag 13. går inte på vul men ska ta blodprov om två veckor. Ingen ÄL i sikte än...=(

• Jempan

Är inne på min första omgång med pergo (1 tablett). Ska ha BIM idag eller imorgon men ingen i sikte än. Har sedan i onsdags mått illa och haft yrsel. Igår blev jag öm i brösten och de känns som om de e nåt som "trycker" på blåsan så ja måste på toa hela tiden. Detta är massor av symptom på att vara gravid men jag börjar tro att de kanske är biverkningar efter pergon istället. Ska ringa min gyn imorgon och fråga... va tror ni?

• Effa

Hej Jempan - hur har det gått? Väntar på BIM i början på juni men går hela tiden och känner efter, tror snart jag kan inbilla mig alla möjliga symptom! Vill sååå gärna att det ska fungera!

Svar på tråden Fler som nyligen börjat med Pergotime?!