• Helena 82

Vill så gärna bli gravid igen!!

...men det går bara inte! Har oregelbunden mens, och varje gång jag är en vecka efter BIM blir jag skit glad och gör ett grav test som alltid visar negativt! Jag fattar inte! Första gången försökte vi inte ens! Någon mer som har försökt länge men inte blir gravid? Vill så gärna bli gravid NU!!! Någon som har några bra tips på hur man blir gravid snabbt som attan

• Svar på tråden Vill så gärna bli gravid igen!!
  • AnnaS82

Hur länge har ni försökt?
    Bästa tipset...tänk inte så mkt! Men det är inte lätt...jag vet.
    Har du testat ägglossningsstickor, så att du verkligen vet när du har bäst chans?
    Just keep going :)

• Helena 82

Jo kör med stickor, men börjar tro att jag kanske har falsk ÄL..har så oregelbunden mens!! Kan man ha falsk ÄL?? Att kroppen liksom tror att man har äl och de ger utslag på stickor och allt, men man har ingen riktig ägglossning?!

• aktuelle

tror inte man kan ha falk äl om det ger utslag på stickorna. dock kan det ta länge att bli gravid.. snittiden är nog 8 månader utan att något är galet. för oss tog det nog just 8 mån om inte 9..

• Helena 82

tycker ändå att vi har ett hyfsat aktivt sexliv för att vara småbarnsföräldrar! Och jag har inte knaprat piller på typ 1 år! Har kanske kört aktivt på ÄL tre fyra ggr...kan de vara så att vi har missat alla andra gångerna!? Fan 8-9 månader är ju en evighet juh *suckar*

• AnnaS82

Hmm...jag tror inte att det skulle synas på stickorna om det inte var ägglossning. Har du pratat med din BM?
    Gick det fort att bli gravid förra gången? För syrran tog det knappt 2 månader första gången...men 1½ år nadra gången...
    Håller tummarna att det blir något snart. Lycka till!

• Helena 82

ja första gången hade vi inte ens planerat de, knaprade dessutom då så han måste ha vart en seg rackare! Har en kompis som har vart med om samma sak..första gick av bara farten men sen tog de 2 år när dom började försöka tills de blev nåt! Och jag som har läst överallt hur lätt de ska gå andra gången! Tji fick man..

• aktuelle

ha nog ingenting med att göra att det är andra gången, det är nog mer tur det där..

• Helena 82

Är de svårare att bli gravid om man har oregelbunden ÄL?? Alltså kroppsligt? Inte för att de e svårare att hålla reda på utan just om de gör nåt knas md kroppen också??

• nerys77

Ett tips är att sexa på varje dag, då missar ni garanterat inte äl i alla fall. Det gjorde vi när vi försökte få vår sista bebis, och det tog sig direkt

När vi försökte få ett syskon till vår äldsta, försökte vi i sju månader innan det tog sig, och jag hann tro jag var gravid mer än en gång, och sen bli besviken när jag inte fick nåt plus. Så jag vet hur du känner dig, det är svårt att acceptera att det gick så lätt första gången, och sen drar ut på tiden andra gången. Men fortsätt försöka, det blir säkert en bebbe där snart!

• Helena 82

åååh..ja jag hoppas verkligen det!!!

• Marie4barn

Man ska inte göra det för ofta sägs det.....mannen måste ladda batterierna ju;)

Varannan dag från dag 10 till dag 18 sägs det!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Mina Älskade Barn ♥¸.?°´¯) ♥
  • Helena 82

marie4barn: Ja, du har ju uppenbarligen lyckats 4 ggr dessutom! Men 10 dagar räknar man från senaste mensens första dag då eller? gäller de oavsett lång eller kort menscykel??

• nerys77

Det funkar lika bra att ha sex varje dag

När vi försökte få nummer fyra hade vi sex *minst* varannan dag från mensens sista dag, tills jag kände att jag hade haft ägglossning. Och det funkade

• Helena 82

ååå...jag som typ inte känner ett skit när jag har ÄL, heeelt värdelöst! Men det e väl bara att köra på antar jag...

• nerys77

Men fortsätt tills det skulle varit dags för mens. Och förhoppningsvis kommer det ingen mens, utan ett plus!

Svar på tråden Vill så gärna bli gravid igen!!