• Hayzel

Lindex baby kläder krymper..

Min dotters kläder som jag köpt från Lindex krymper efter varje tvätt tycker jag! Endå tvättar jag dom bara i 40 grader..någon annan som lider av samma problem? Irriterande när man inte kunnat ha ett plagg man fått nå länge!

• Svar på tråden Lindex baby kläder krymper..
  • ängeln 25

Aldrig hänt här hemma... tycker dem har bra kläder och kvalitet

• myskatt

Står det att de ska tvättas i 60 grader ska dem det för att behålla färg och form.

Tycker tvärt om att vissa Lidexkläder växer med barnet . Tilde har bodys i stl 74 som hon kunnat ha ett halvår. Sen är tex Bamse från Lindex mindre i samma storlek.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Hayzel

ängeln 25 skrev 2007-04-30 07:46:04 följande:

Aldrig hänt här hemma... tycker dem har bra kläder och kvalitet
    Gillar dom jag med och kvaliteten är inget fel på, det e bara att dom krymper, speciellt byxorna!
  • Mama72

Men...visst skall väl (nästan) alla Lindex kläder tvättas i 60 grader? Kanske krymper kläderna för att du tvättar dom i 40 grader...
    Min dotters Lindex-kläder har aldrig krymt.

• Elliebelli

Ur dålig kvalite på lindex. Kanske inte på allt men alldeles för ofta.

• Alle

Jag är nöjd med det vi har köpt från Lindex, inga problem med krymp här heller.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • hug me

jag har aldrig haft några problem med kläderna från lindex och då köper vi det mesta där

♥ storasyster född Juli -04 (v.36+4) ♥ lillasyster född Mars -06 (v.38+5)♥
  • 3barnsmamma79

lindex bas krymper enormt mycket

• Amorficlya

Aldrig haft något problem med Lindex har aldrig krymt här å dotterns alla kläder e från Lindex..

• TheDyingBride

Jag tycker lindex kläder brukar hålla sig jättebra.
    Står det verkligen 40 grader i tvättrådet då?
    Står det 60 och man tvättar i andra grader så är det klart att de kan krympa, tappa form eller färg. Graderna är ju satta för att kläderna, för form, storlek och färg, och ev tryck, behöver just den graden och inte varmare eller kallare.
    Det gäller ju oavsett vilken grad det står i tvättråder, följs det inte blir kläderna förstörda jättefort.

Svar på tråden Lindex baby kläder krymper..