• Chippen

Terränggående barnvagn

Jag bor på landet och har mycket skogsstigar och traktorvägar omkring huset som är fina att promenera på. Men finns det någon barnvagn som klarar att ta sig fram där? Är det någon som har tips om någon bra barnvagn som fungerar i lite kuperad terräng? Det ska vara en ligg/sittvagn och jag antar att det är bäst med stora luftpumpade däck. Men har ni fler tips? Eller är det bara bärsele som gäller?

• Svar på tråden Terränggående barnvagn
  • Hundkex

Undrar samma... Tyvärr är det många modeller som verkar ha kundvagnshjul och de går ju bort. I en barnvagnsbutik sa de att det är stora luftpumpade hjul som gäller.

Någon som vet om det är knepigare med en trehjulig vagn på grus och i snö? Är just nu inne på Quinny, Teutonia eller Phil & Ted (med stort hjul fram) för att de verkar smidiga i övrigt också.

För skogspromenad i mer terräng än elljusspår och grusväg tänkte jag försöka mig på en bärsjal.

• Skogshallon

Vi köpte en Brio Duo just för att kunna gå på promenader på annat än asfalt. Nu har jag ju inte fått min lilla än, men tycker ändå vagnen känns rejäl och det är något jag tycker är viktigt...

• AnniPanni

Jag har en UJ o den fungerar verkligen överallt - i skogen i sand, snö o grus. Är det väldigt ruff terräng med mycket rötter o sånt så låser jag bara framhjulet och så är det bara att köra på. UJ är ju en trehjuling, väger typ ingenting o super smidig.

Svar på tråden Terränggående barnvagn