• lindaha

Om man får en ful bebis?

Alla bebisar som föda är ju inte så fina. Vissa kan faktiskt vara ganska så fula :D
    Som när min mamma fick min ena storasyster, det var hennes andra barn, så utbrast hon: Men vad ful hon är! Barnmorskan sa att sådär kan man ju inte säga.
    Men mamma tyckte det, hon hade världens största fötter och inte ett endra hårstrå på hela huvudet *leer* Självklart älskade hon ju sitt barn o sen så började hon tycka att hon var fin.
    Men just första intrycket var att hon var ful.

Men kan man verkligen tycka att sitt eget barn är fult? Är lite rädd att man ska ligga där o föda o sen så får man (i sitt eget tycke) en ful bebis.

Nån som har några erfaranheter?

• Svar på tråden Om man får en ful bebis?
  • N1an

Man kan säkert tycka att sitt barn är fullt är de kommer ut. Men frågan är hur länge? Det är ju en fantastisk krabat som kommer ut.

Om du inte har större problem än att du är orolig att du ska tycka ditt barn är fullt har du det ganska bra ;)

• Hannah76

Klart att man objektivt kan tycka att ens barn är fult/ser lustigt ut osv(inte bara som nyfödd).. Men sen så tror jag att man blir förblindad av kärlek..*L*

• busgrodan

ville bara säga att det e skönt att man inte är ensam med sånna tankar, alltså jag har aldrig förstått folk som säger att en bebis kan aldrig vara ful för det är helt fel, det finns fula bebisar, min syster t ex hon föddes med kolsvart hår över precis hela kroppen, såg precis ut som en apunge..

• beEMbe
    busgrodan skrev 2007-04-30 11:25:04 följande:
    ville bara säga att det e skönt att man inte är ensam med sånna tankar, alltså jag har aldrig förstått folk som säger att en bebis kan aldrig vara ful för det är helt fel, det finns fula bebisar, min syster t ex hon föddes med kolsvart hår över precis hela kroppen, såg precis ut som en apunge..
    rys....stackars barn, var det nåt fel? Har håret  trillat av nu?
  • chillie

Min första reaktion när jag fick min andra flicka var precis som din mammas "Oj va ful hon är". Hon var alldeles svullen i ansiktet så det var inte fint. Som tur var gick svullnaden ner efter ett par dagar

• wellpapp

nyfödda barn är sällan särskilt vackra, dom blir finare efter några dagar tycker jag! från början är dom svullna och rosa.

• busgrodan

ja, nu ser hon fullt normal ut, blev bara så dom vet fortfarande inte varför och förra året när hon fick barn så var han nästan lika hårig.. lite komiskt hur det kan bli

• Insanity

Min dotter tog tid på sig att komma ut, efter 3,5 timmes krystande var huvudet alldeles avlångt på henne, och hon såg konstig ut, men med en mössa på och en filt om sig blev hon genast världens sötaste trots svullnaden.

När Lukas föddes kom han ut betydligt fortare..  3 krystningar och där låg han på min mage, och jag blev störtförälskad på en gång

• lindaha

Skönt att det inte bara är jag som kan tycka att små bebisar är lite småfula :D
    Självklart kommer man nog att tycka sitt barn är världens finaste efter ett tag, men att det faktiskt är okei att tycka att de är lite småfula ibörjan.
    Men det är ju inte så ofta man hör det. Kanske är nått man håller för sig själv...

• Kristin24

haha...ja klart man kan tycka det, nyfödda bebisar kan ju se konstiga ut...Elsa hade konhuvud..men det rättade till sig på ngn dag bara. Men hur ens barn än ser ut så älskar man ju det ändå.

Go och glad Kexchoklad
  • AnniPanni

Ha ha jag tyckte inte att min andra dotter var speciellt vacker när hon vr pecis nyfödd. Hon var blå, och hade världens boxarnäsa o alldeles rödstrimmig i ansiktet för att förslossningen gått så fort. Hon var typ helt intryckt i ansiktet *stackarn*.  Men det rätade ju ut sig rätt så snabbt . Nu är hon världens sötaste precis som sin storasyster.

• Amita

Busgrodan: Apungar som är så söta!

Svar på tråden Om man får en ful bebis?