• Anonym (rädd)

kom in på barnporr

Är hemma hos mina föräldrar dessa helgdagar och var inne på deras dator igår. Visste att det fanns en sight där man kan kolla och lyssna på olika musikvideos och hade för mig att jag visste exakt vad sidan hette men hade såklart inte koll på stavningen. Mycket riktigt kom jag in på en video och tryckte på play och fram kom en flicka som stod i duschen (med tröja och shorts på sig). Överskriften var Laughing girl så jag trodde såklart det var någon skämtvideos för jag fattade inte att jag var inne på helt fel sight. Jag hade inte satt på ljudet ännu så jag hörde inte vad som sas (flickan var i 12års åldern) men ganska så snabbt vände hon på sig och jag såg till min fasa att hon inte alls hade vanligt shorts utan någon stringmodell. Jag fattade mig snabbt och förstod att jag hamnat helt fel och att det handlade om barnporr så jag tryckte snabbt bort sidan. Precis i samma sekund som jag tryckte på krysset kom det upp en sida där polisens logga var och en massa text men jag hann inte läsa något av det innan sidan var borttryckt. Nu till saken..jag blev skiträdd eftersom jag inte vet vad där stod..tänk om det går direkt till polisen att jag har haft den sidan uppe och de spårar datorn till min pappa

Någon som vet om jag behöver vara orolig? Om det nu är så att det är spårat så borde väl isåfall polisen kunna se att jag bara var inne på sidan några sekunder? och att sidan är mycket lik den sidan jag egentligen skulle varit inne på?

Har velat fram och tillbaka om jag själv ska kontakta polisen och berätta att varken jag eller mina föräldrar är inne på såndana hemska sidor utan att det hela var ett stor misstag av mig eftersom jag hade stavat fel och råkat hamna där...usch är helt rädd för att polisen ska komma hit

vad hade ni gjort?

• Svar på tråden kom in på barnporr
  • bambigirl

Anmält sidan till polisen som barnporr såklart! Sidorna är olagliga och hittar de dem så stängs den ner och lilltjejen behöver inte bli uppvisad halvnaken för hela världen.

• Anonym

Ring polisen. förklara sanningen samt ge dom internetsidan.
    ALLA kan stava fel ibland

• Anonym (ring!)

jag tycker nog att du ska kontakta polisen. Som du säger så kan dom förhoppningsvis se att det bara skedde några sekunder, och att det inte finns några som helst spår av tidigare besök på liknande barn-porr sidor... jag förstår att du är rädd, skulle också vara det i din sits, när jag läste ditt inlägg fick jag tom lite hjärtklappning själv...

• mistryrose

Instämmer med bambigirl, jag hade anmält direkt!

• jempagirl

Min sambo hamnade på en sida med barnporr, riktigt små barn, fast då såg vi ingen polislogga, men vi ringde till polisen direkt å fick lämna webadress å det. Men sen hörde vi aldrig något mer.

Tycker iallafall att du ska ringa till plisen å säga vad du sett, tror det är svårare att bortförklara något sådant om polisen behöver kontakta er.

• Anonym (rädd)

men eftersom polisens logga kom upp med en massa text borde inte sidan vara anmäld redan då? iofs konstigt att den inte är bortplockad isåfall...men tror ni att de har kunnat spåra  att jag varit inne på sidan? synd att jag hann ta bort den innan jag hann läsa vad som stod i polis meddelandet...

• Drömmar och förhoppningar

Ja, du måste anmäla sidan till polisen, det är ju fruktansvärt det du har sett, och det måste anmälas. Jag hade ju också talat om för mina föräldrar vad som hade hänt, det var ju en olyckshändelse, och OM det nu skulle spåras, så måste du ju förbereda dem på det!

• CUFC

Så länge du inte laddade ner det på datorn så har du inte gjort dig skyldig till något brott.
    Eftersom det först blir olagligt när du laddat ner filen och den ligger fysiskt på din dator.

Däremot ska du anmäla sidan till polisen eller via rädda barnens hemsida.

• Anonym

Man ska anmäla alla sådana sidor till polisen så ringa och berätta.

• Tessideluxe

Du behöver inte vara orolig. För att det ska hända något så måste de kunna bevisa att du distribuerat, laddat hem eller laddat upp barnporrbilder. Eller att du hjälpt andra att hitta barnporr osv. Om du är på en sida några sekunder kommer INGENTING att hända, det lovar jag. Det är inte olagligt att slå in fel adress när man surfar.

• snillis

säger som bambigirl.
    Inte för din egen skull utan för den stackars flickans skull så att hon slipper ha en massa gubbjävlar som sitter och runkar när de tittar på henne

• Soof

Anmäl!!!!! herregud de måste ju få bort sidan. Jag tror inte du behöver oroa dig de måste ju kunna kolla i datorn i sådanna fall och se att det inte finns nått sånt i datorn. jag hade anmält direkt!

• Anonym (rädd)

tusen tack för svaren och jag kommer absolut att ringa polisen och anmäla sidan så fort jag kommer hem imorgon. Jag laddade inte upp något utan kom in på denna sidan med videon direkt när jag skrivit in den adressen som jag trodde var rätt och som sagt jag hann inte titta mer än några sekunder innan jag förstod att det handlade om barnporr...

• Anonym (rädd)

det hemska är också att jag bara stavade lite fel och så kom jag in direkt på detta...finns ju säkert många många fler som kan råka göra samma sak egentligen hade jag mer än gärna skrivit ut sidan här men samtidigt så vet man aldrig vad det är för människor som tittar här på fl..man vill ju inte uppmuntra folk precis till att gå in och titta

• CUFC

Det är inget att oroa sig över... Det är inget lagbrott, svenska polisen lägger inte ut små lockmedel på internet för att fånga nån enstaka.

När polisen jagar folk som laddar ner barnporr så går dom efter kreditkort som köpt tillgång till barnporr sidor och då har dom en anledning till att göra en razzia och på så sätt förhoppningsvis göra en husransakan och sätta dit dom.

Det du såg skelle jag tro att det inte skulle klassas som barnporr fortfarande etiskt och moraliskt fel, men inte straffbart skulle jag tro.

• Anonym (Tingeling)

Jag skulle anmäla på en gång...

Svar på tråden kom in på barnporr