• Anonym

Smärta i underlivet vid upphetsning?

Undrar om det är nån mer som har det såhär, eller nån som vet varför det blir såhär?

Så fort jag blir upphetsad så värker, bränner och svider det i underlivet. Det gör ont tyop i blygdläpparna och inne i slidan, även utan att någon beröring har skett.
    Det är alltså själva upphetsningen i sig som gör att det gör ont. När jag blir kåt, när det börjar piprra i kroppen, så börjar det även göra ont i underlivet.

Smärtan brukar hålla i sig i 3-4 minuter, och sen kommer den sköna känslan av upphetsning istället.
    Det är bara så jobbigt att det ska göra ont innan man kan få njuta.

Det har blivit såhär de senaste månaderna, tidigare har jag endast upplevt det när jag fått oralsex. Men nu kommer det vid första antydan av upphetsning.

• Svar på tråden Smärta i underlivet vid upphetsning?
  • Tisseltott

Jag kan också få så ibland. Det är när blodet rusar till för fort så att det känns som att det spänner och ska sprängas, nästan som kramp, antar jag.

• Anonym

Ja, kanske är det så. Men jag förstår inte varför det blir så för mig varje gång, när det inte brukade vara så förr..

• Tisseltott

Du kanske har blivit känsligare?

• Anonym

Kan man bli det "bara sådär", eller kan det finnas nån orsak?

• Tisseltott

Det tror jag säkert att man kan bli. Jag är känsligare i perioder, och beroende på vart i cykeln jag befinner mig. Tycker inte du ska vara orolig

• Anonym (jag oxå)

så är det fölr mig med men det vart inte så innan jag blev gravid. Nu när vi har sex så blir det så och de har vatt så hela graviditeten.

Men vad jag kan minnas så var de inte så innan. men det är som tisseltott säger man är väl känsligare där vid olika tidpunkter.

• Anonym (oxå kramp)

Jag får också så. Har generellt problem med att slappna av och är ofta spänd utan att ens tänka på det. Har jag inte haft sex på ett tag spänner jag mig och då blir det som kramper, precis när blodet rusar till.

Pröva att göra lite knipövningar från och till, varje dag. Då hjälper du musklerna att slappna av och förhoppningsvis slipper du med kramp

• Rosita

Jag tycker att det låter som vaginism, dvs slidkramp

• Anonym

Rosita:

Varför får man det, och kan man bli av med det på nått sätt?

• Anonym

blod som rusar i ditt underliv, vid upphettsning. Inget att oroa dig för. Blir det värre, ring till kvinokliniken.

• Anonym (jag med)

Exakt så känner jag också. (fast inte utanpå vid blydgläpparna) Precis innanför slidmynningen.. oftast på båda sidorna.. och ungefär som om dom onda "punkterna" skulle vara tre ärtor stora..

Det så för mej också när jag får "stånd" som det känns som om det spränger.. Och om jag knipper känner jag det ännu tydligare..

Ibland gör det ju riktigt ont och periodvis blir jag paranoid över det här..

vill verkligen också veta vad det är

Men jätteskönt att se att det finns andra som känner samma sak!

• Anonym (jag med)

Någon nämde vaginisk/slidkramp, när jag läser på om det verkar det vara så att man alltid har svårt att bli penetrerad.. jag upplever det itne som om det är trångt att föra in nåt, tex penis, utan bara det att det kan göra väldigt ont..

• Anonym (Samma)

Jag har precis aom du säger! Men upplever det inte som kramp och det varar bra till jag blir våt. När jag får så, så känns det som att det tar "längre" tid för mig att bli lika våt som vanligt. Men har inga som helst känning av smärta vid penetrationen. Smärtan kommer fort, gör obehagligt ONT sen försvinner puff efter några minuter. Skumt!!

• Vaginism

Har haft vaginism länge nu men fått behandling. D e som ni beskriver men jag har fortfarande svårt att bli av med den svidande känslan som kommer bara när jag blir våt (upphetsad) lr haft för lång penetration. Hur ska man lösa d? Syftet är ju att man ska bli våt vilket jag har svårt för. Men sen försvinner ju kåtheten när d börjar svida så får man börja om :/ ond cirkel

Mvh

Svar på tråden Smärta i underlivet vid upphetsning?