• Anonym (tid?)

Hur lång tid tar det att göra medicinsk abort?

Kan någon berätta för mej hur det går till m medicinsk abort?
    hur många dagar tar hela proceduren o hur länge blödde ni?

e sååå lessen över att behöva göra abort dessutom men har inget val...

tacksam för all info jag kan få..

• Svar på tråden Hur lång tid tar det att göra medicinsk abort?
  • Anonym (tid?)

tack "ta ansvar"....jag fattar din pik...du kankse inte hade sagt samma om du vetat att min livs största kärlek (barnets pappa) omkom veckan efter jag plussat...klarar inte detta själv som det är nu för jag mår så dåligt.
    men var snabb o dömma andra så hoppas jag att de straffar dej själv ordentligt en gång. tack för dina ord

• Anonym

Ts: Beklagar vad som hänt.. Bry dig inte om sådana kommentarer. Det var inte det du frågade om. Tyvärr vet jag inte hur en medicinsk abort går till, men jag hoppas det går bra för dig. /kram

• Anonym (tid?)

tack anonym....är 32 år o har 2 barn nu o ta hand om som mist sin pappa så därför klarar jag inte att behålla detta barn...har aldrig gjort en abort i hela mitt liv o trodde jag skulle slippa men ibland blir de inte som man tänkt

• Tinkerbellan

en till 2 timmar var inne på csk.. sen blödde jag lite i ca 4-6 dagar.. nästan som en menstration.. gjorde min i vecka 4+6

• Tinkerbellan

kan ju då förklara att jag blev gravid med en kille som jag trode i ärlighetens namn älskade mej.. men jag slår in både skalle och mage på dej om du inte tar bort det äckliga helvete du bär inom dej.. så därav min abort... så döm mej inte..

• Anonym (syrra)

Beklagar sorgen ts! Har inte gjort abort själv, men jobbat med dom som gör (är sjuksköterska). Informationen på hemsidan som länkats till beskriver bra hur det går till. Hur länge man blöder efteråt varierar från person till person, men det brukar vara som en lite kraftigare mens i början för att sen avta under några veckor. Hoppas någon som genomgått en med. abort själv vill svara också så du får lite "inside information" också. Kram och lycka till!

• Anonym (tid?)

skulle knappast dömma någon...vilken "tur" att han visade sitt rätta jag direkt....

• Anonym (tid?)

Tack "syrra" ! Kollade länken o det verkar ju ändå va ganska ok...mitt i all skit jag ändå går igenom.jag är helt bestämd i mitt beslut så det är bara att gå igenom o komma tillbaka....

• Tinkerbellan
    Anonym (tid?) skrev 2007-04-30 14:59:43 följande:
    skulle knappast dömma någon...vilken "tur" att han visade sitt rätta jag direkt....
    nja var väl jag som var dum.. han hade slagit mej hela tiden under vår tid tillsammans.. hade förlorat ALLA vänner, men när jag blev gravid o jag tvingades till en abort så insåg jag vilket as han var.. jag ville ha barn. men aldrig jag skulle ha honom till far.. nej bort med honom... Nu lever jag med en ny kille. vi förlovar oss IDAG.. efter 1 år och 2 månader tillsammans,,

(detta tillhörde inte tråden.. sorry ts.. kram) du har alltid tillgång till min mail om du vill skriva av dej..
  • Anonym (tid?)

helt ok med OT....stort beröm att du klarade gå...har själv sett en kompis ha de så här i många år...eller SÅG gjorde jag inte men jag misstänkte...

• Tinkerbellan
    Anonym (tid?) skrev 2007-04-30 15:05:12 följande:
    helt ok med OT....stort beröm att du klarade gå...har själv sett en kompis ha de så här i många år...eller SÅG gjorde jag inte men jag misstänkte...
    har du fått tid? vilken vecka är du i? har du tänk igenom ditt beslut noga?! känner stor sorg med dej. Hade jag blivit gravid med min nutte så hade jag nog ine tagit bort de. jag hade låtit min älskade leva vidare genom sitt barn--- Men det e ju helt hur  man mår och hur stabil man är!!
  • Devania

Jag vet hur det känns. Jag gjorde en medicinsk abort i vecka 8+2 för två år sedan. Ville gärna ha barnet, men kände att förutsättningarna för att barnet skulle ha fått ett "bra liv" inte var tillräckliga, så då fick det bli sådär...

Blödde i 1,5 veckor efter aborten och hade inte så värst ont heller.

Hoppas allt går bra! Kram

• Pintora

Jag gjorde en medicinsk abort när jag var i v 8 och det var fruktansvärt. Man fick komma till mottagningen och ta ett piller och det hände inte nått. Dagen innan tog man ett piller hemma föresten. Jag grät när jag tog det. Nåja, kom till mottagningen och där fick jag vänta i två timmar utan att det hände något alls. Så jag gick hem men sen började det göra riktigt jävla ont efter ca fyra timmar. Det kändes som riktiga värkar och var himla smärtsamt alltså. Inget jag kommer att göra en gång till. Aldrig!! Men blödde ungefär som vid en vanlig mens sen... Smärtan släppte efter fyra, fem timmar...
    Hoppas det går bättre för dig!!

• Anonym (tid?)

Tack för era svar...vet inte om de löser sej av sej självt nu,har blött lite o har en rätt rejäl mensvärk...men vi sexade till de i går o jag har läst att de kan va slemhinnor me..vi får väl se va som händer...

• Anonym

Vi sexade till det igår? Fattar inte mycket, men gick inte din sambo bort nyligen.

• Anonym (Oops)

Bortgjord kanske? En ursäkt till att man ska göra abort.. Jaja, vissa e inte kloka!

• Anonym (?????)

Läste tråden och tyckte synd om dig... Kom sen lite längre ner och blev väldigt förvånad? Har din sambo inte gått bort eller har du haft sex med nån annan?
    Tycker i alla fall att du/ni ska tänka er för innan ni gör abort. Har själv ångrat mig i flera års tid efter en förhastad abort.
    Vore väl bäst för dig om det "löser sig av sig självt".

• Anonym (Been There)
    Gjorde två medicinska aborter för lite drygt 1- 1½ år sen. (pga komplikationer så hade inget val)
    Min första tog 1½ dygn från d att ja blev inlagd.
    Den andra tog 6-7 timmar...
    Tabletterna har uppenbarligen svårt o verka på mig så andra ggn fick ja dubbel dos.
    Ja hade blödningar i 3-4 veckor o smärtor till o från under dessa veckor.

Hoppas ja en dag får behålla ett barn.
Svar på tråden Hur lång tid tar det att göra medicinsk abort?