fotboll 3 gånger i veckan. ok?
Min sambo och jag har en dotter på 7,5 månad. Jag är mammaledig och han jobbar fyra dagar i veckan och är pappaledig en dag i veckan. (alltså har vi tre dagars helg tillsammans)
Min sambo spelar fotboll för att han TYCKER DET ÄR KUL (div 5, ingen hög divition) Han älskar sin fotboll och är borta tre (ibland fyra) kvällar/dagar i veckan. Detta resulterar i att han går innan dottern vaknar (ca kl 6) och kommer hem efter att hon somnat (ca kl 22) där emellan är han hemma ca 1,5 timme.
Jag tar då såklart hand om dottern, förbereder mat (som vi ofta lagar tillsammans om han hinner), plockar undan, diskar, nattar dottern etc..
min fråga är nu om det är så SJÄLVKLART som han tycker att det är att han ska kunna vara iväg sådär mycket?? hur mycket är era män hemma??
för att det ska bli lite rättvisa i det hela har jag sagt att de två dagar i veckan då han är hemma ska jag ha "egentid" mellan 19-22. han diskar, nattar dottern osv. han däremot tycker att han faktiskt måste få VILA UT (3 h framför tvn) lite oxå! Jag menar att han VÄLJER att spela fotboll istället för att vara hemma och vila... är jag helt ute och cyklar????
hur har ni det????