• Mamma Mysig

Fler bebisar som gnuggar sig i ögat?

Min lilla är 3½ månad, hon gnuggar sig i ögonen, ofta när hon är trött,

Hon har hållt på med det en månad, är det inte tidigt, ? Det kanske kliar i ögonen? Kanske hon inte tål hunden?

• Svar på tråden Fler bebisar som gnuggar sig i ögat?
  • isasdream

brukar hon vilja sova och/ eller somnar när hon gnuggar sig så är det säkert för hon är trött. min son har gjort så väldigt länge. han ärsnart 6 månader men han har pysslat med det flera månader. brukar alltid vilja sova då. han gör det även när han är nyvaken.

• sweetanna

Min dotter är 2,5 mån gammal o gnuggar sig också väldigt mycket i ögonen! Så pass mycket så hon blir svullen och röd..gärna med båda händerna samtidigt!¨

Vi har en långhårig katt hemma och jag var först rädd att hon kanske var allergisk men på bvc sa de att hon bara "hittat sin händer". Tror också på det, men det finns säkert ett samband mellan trötthet och gnuggandet också...

• Pyre på väg

vi har också hund och jag har funderat på samma sak. men meja gnuggar sig i örat också, sen somnar hon inom en timme.

Meja 070120
  • 1 tu 3

här gnuggas det i både ögonen och öronen när det börjar dra sig mot sovdags. Dottern är 6 mån och har gjort dte ett tag. Rätt gulligt tycker jag

• saaandra86

Vi har inga djur hemma, fast dotter gnuggar sig i ögonen ändå. Så jag tror inte att det beror på nån allergi, utan att hon är trött. För hon brukar oftast somna om jag lägger henne då.

• bonni

Milo har gnuggat sig i ögon/öron när han är trött sen han var ett par månader.

• Prosit1

Simon gnuggar sig i ögonen när han e trött, så gör även hans kompisar har jag sett!

• Sosofofie

Hampus gnuggar oxå i ena örat när han är trött.. en stund senare börjar han slita och dra i de .Då är det bara bums ner i säng

Svar på tråden Fler bebisar som gnuggar sig i ögat?