• sandy85

vanlig säng .. när????

när ska man börja med en vanlig säng.. våran dotter är 1½ hon har inte börjat klättra ur spjälsängen än..

när tycker du man kan börja?

när började ni? hur gick det första gången?

• Svar på tråden vanlig säng .. när????
  • helleappel

Vi bytte när vår son var ca 10 månader. I samband med att han lärde sig att gå. det har gått kanon. Han sov oroligt i spjälsängen och det vände helt när han fick vanlig säng.

• Crazy Baby

Vår dotter var 14 månader när hon fick en egen 120 säng! Vi hade den direkt på golvet uran ben först och efter ett tag så satte vi på benen också! Det gick över förväntan lätt att byta!

Rekommenderar att skaffa en riktig säng och ingen barnsäng eller växasäng! Det är jätteskönt att kunna krypa ner hos henne och läsa eller bra mysa utan att behöva vika sig dubbel för att få plats!

• Lillgangstern

vi bytte i helgen. vår son e två år och tre månader... skulle bytt tidigare men det blev inte så...
    gick jättebra, inga problem alls! *stolt*

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas ♥¸.?°´¯) ♥
  • Jen

Vi har aldrig haft spjälsäng utan gick från bäbiskorg till växasäng när sonen var ca 4 månader. Det har funkat bra för oss. Satte provisorisk extrakant så han inte skulle kunna rulla ur och så småningom kunde han kravla ur sängen själv när han ville(minnet fallerar exakt hur gammal han var, men han var väl året iaf). Så vi har haft väldigt lite skrik efter oss på nätterna, vid behov har han tassat in till oss. Det var också skönt att inte behöva lyfta mycket och lätt att ligga bredvid och natta.

• nerys77

Vår två äldsta har varit ungefär 2,5 när de fått riktiga sängar. Vårt tredje barn är två, och har klättrat ur spjälsängen i ett halvår, men han sover fortfarande i den, han trivs bra med det, och får nog göra det några månader till.

• Tusenskönan

Min son är 10 månader och jag funderar på att byta till stor säng. Vi har en 120 i hans rum som vi ska ha direkt på golvet... Men så är han rätt livlig när han sover å då är det ändå rätt skönt att ha honom i spjälsängen så vet jag att han inte kan trilla ur...
    Men nu sover han i den stora sängen när han ska sova på dagarna å i sin spjälsäng på nätterna.

• Tina83

jag tycker du ska börja med säng nu.

hon KAN ju ta sig ur spjälsängen vilken dag som helst.

lycka till

• Mammuten

Min son började med vanlig säng vid ett års ålder och det gick kanonbra! Men lillasyster som nu är 1 år och tre månader vill absolut inte sova i vanlig säng. Jag tycker att man ska prova sig fram å se vad barnet säger. Tycker absolut inte att man ska ha för bråttom.

• Eolyn

Min dotter fick en vanlig 90´madrass på golvet när hon var ca 18 månader.. har fortfarande inte satt några ben på den, men det funkar ju bra ändå. Det är ju lite springande på kvällarna & nätterna (eftersom hon KAN) men det är såå skönt att slippa gå in i hennes rum & hämta henne på nätterna för att hon skriker... nu kommer hon ju vandrandes själv om det är nåt   

Svar på tråden vanlig säng .. när????