är det okej att hoppa studsmatta i v.18?
som överskriften låter, är det någon fara att hoppa studsmatta när man är gravid i v.18?
som överskriften låter, är det någon fara att hoppa studsmatta när man är gravid i v.18?
De borde de väl inte vara så länge du inte ramlar.
Därimot så kan du nog få jävligt ont om du har otur.
Jag hoppade när jag var höggravid, med måtta och inga höga hopp, och det var ingen fara... Pinkade på mig 100 ggr ungefär
och fick mer än jävligt ont senare på kvällen.... men det var det värt ![]()
varför måste man göra det när man är gravid?
Jag har hört att det inte är speciellt bra för kvinnor överhuvudtaget att göra det pga att det blir en påfrestning på livmodern och det kanske blir ännu värre när man är gravid...
Valet är ditt men jag skulle nog avstå...
Eftersom man ska undvika löpning då man r gravid kan jag tänka mig att hoppa studsmatta inte heller är optimalt..
Sen är ju fallrisken och vad det kan föra med sig mer än jag hade riskerat!
har åkt karuseller på liseberg.. (dem snurrade bra dem)...
har även haft vänner som har ridigt tills dem känner att de är jobbigt (hon höll på till månad 8... ) och även jag frågade min Bm om de va ok at rida å hon sa kör på bara du känner att de är bra...
tycker man ska känna hur man mår inte hur man kan må.. ska man råda allt så får man ju strunta i allt å ligga platt stilla i sängen ...
TS
Gå o HOPPA!!!!
Du får avgöra själv hur högt du ska hoppa.
Jag red fram tills torsdags.
Jag valde att avsluta för det känns inte bekvämt med magen när jag travar eller galoppera.
Magen liksom "hoppa" lite efter så det känns lite äcklig!
Jag är vecka 23+3.
Jag har hört att man inte ska hoppa när man är gravid!!
Det har jag hört från Bm.
när jag vart i v.26 frågade jag min barnmorska ifall det vart okay att hoppa studsmatta.
fick då till svar att det inte vart farligt för bebisen på något
sätt men att man kan förstöra bäcknet.
hon rekomendera mej att avstå från studsmattan.
Det är ökad risk för framfall har jag hört..
Jag har oxå hört att det inte ska vara bra att hoppa studsmatta under graviditeten.
Lycka till!!