• maskrosen77

födelseattest

någon som vet hur man får tag på sin födelseattest? Har letat runt på nätet men hittar inget vettigt? Behöver den för ett visum..

• Svar på tråden födelseattest
  • TjorveniSkåne

I Sverige kallas det personbevis...

• Thursday

Undrar om inte ett personbevis borde räcka? Tror inte att det finns födelseattester längre.

• maskrosen77

trodde inte heller att det fsnns längre. Men någon sa till mig att personbevis inte var samma sak? Trodde att man kanske kunde skicka efter det någonstans.

• susye

ja personbevis skickar man ju efter från skattemyndigheten så ring dem o hör om de vet något om födelseattest

• maskrosen77

får väl göra det. Blev bara så fundersam när jag hörde att personbevis och födelseattest inte var samma sak..

• susye

jo men du vet förr så registrerades alla nyfödda hos svenska kyrklan o fick personnumret av dem så det kan bero på det. eller förr o förr mina 2 första barn födda -88 o -89 är regade hos svenska kyrkan men sistan född -91 fick personnummret hos skattemyndigheten

• maskrosen77

ok. tack.. det var tydligen viktigt att båda föräldrarna stod med.. Trodde inte att det gjorde det på personbeviset, men det finns kanske lite olika sorters.. Har noll koll. :)

• susye

jo man får med bägge föräldrarna på personbeviset om man säger att man vill ha det

• Thursday

Finns hur många olika personbevis som helst, titta på Skatteverkets hemsida.

• maskrosen77

jag gör det. en hel djungel. :) tror att jag måste ringa dom och höra mig för. Tackar för hjälpen.

• susye

nyfiken fråga vad ska du ha det till ? kanske kan hjälpa dig att hitta rätt

• maskrosen77

giftemålsvisum till australien. :)

Svar på tråden födelseattest