födelseattest
någon som vet hur man får tag på sin födelseattest? Har letat runt på nätet men hittar inget vettigt? Behöver den för ett visum..
någon som vet hur man får tag på sin födelseattest? Har letat runt på nätet men hittar inget vettigt? Behöver den för ett visum..
I Sverige kallas det personbevis...
Undrar om inte ett personbevis borde räcka? Tror inte att det finns födelseattester längre.
trodde inte heller att det fsnns längre. Men någon sa till mig att personbevis inte var samma sak? Trodde att man kanske kunde skicka efter det någonstans.
ja personbevis skickar man ju efter från skattemyndigheten så ring dem o hör om de vet något om födelseattest
får väl göra det. Blev bara så fundersam när jag hörde att personbevis och födelseattest inte var samma sak..
jo men du vet förr så registrerades alla nyfödda hos svenska kyrklan o fick personnumret av dem så det kan bero på det. eller förr o förr mina 2 första barn födda -88 o -89 är regade hos svenska kyrkan men sistan född -91 fick personnummret hos skattemyndigheten
Nej, samma sak är det väl inte, men de kanske kan fylla samma syfte?
ok. tack.. det var tydligen viktigt att båda föräldrarna stod med.. Trodde inte att det gjorde det på personbeviset, men det finns kanske lite olika sorters.. Har noll koll. :)
jo man får med bägge föräldrarna på personbeviset om man säger att man vill ha det
Finns hur många olika personbevis som helst, titta på Skatteverkets hemsida.
jag gör det. en hel djungel. :) tror att jag måste ringa dom och höra mig för. Tackar för hjälpen.
nyfiken fråga vad ska du ha det till ? kanske kan hjälpa dig att hitta rätt
giftemålsvisum till australien. :)