Hur länge använde era barn pipmugg?
Omröstning önskad av MUMLIN
Omröstning önskad av MUMLIN
Min tjej använder det fortfarande och hon är 2 år. Jag röstar 2,5 men jag vet inte när det blir att hon kommer sluta. Än så länge så häller hon ut allt i knäet om jag ger henne vanligt glas (även om jag gör det då och då för att träna henne)
Min dotter fyller två år i maj, får pipmugg de måltider då jag inte orkar torka! Fast oftast klarar hon vanligt glas bra.
Det beror på vad hon dricker... vatten får Alice i mugg, mjölk i pipmugg, för det vill jag inte ha i köksmattan
Till 2 år kanske, minns inte exakt. Lillasyster blir 2 i augusti och dricker rätt ofta ur pipmugg, men det är mest för att hon häller ut vattnet i maten annars, hon har inga problem med att dricka ur vanligt glas, det har f.ö. båda kunnat sen dom var bebisar (med lite hjälp i början såklart).
Thea ville vara som storebror och kastade sin mugg runt 1 års dagen fixade det på direkten inte ofta det har blivit spill här hemma.
Annat: Vår äldsta använder pipmugg fortfarande och hon fyller 3 år om någon vecka. Hon ville börja med det igen när lillasyster började med pipmugg och vikänner inte att det är någon stor grej.