Ska eftervärkar göra så här ont?
3 dagar sen jag fick min son och det andra säger är eftervärkar håller på att ta livet av mig. De kommer ofta och håller i sig flera minuter innan de börjar avta, och under den tiden kan jag inte anstränga mig alls utan får sätta mig ner och hålla tillbaka tårarna och bara vänta. Tar Ipren men vill samtidigt inte knapra piller hela dagarna. De känns som fruktansvärt kraftig mensvärk, eller svagare förlossningsvärkar, de som inte känns i ryggen utan i mensregionerna i magen. Ska jag vara lugn eller? Har läst att det tydligen är vanligt vid andra barnet med svåra eftervärkar, men eftersom jag inte hade några med första sonen vet jag inte vad detta är.
När ja ändå är på gång kanske jag kan fråga om någon vet om det är vanligt att få koagulerat blod (sån där äcklig stor hård blodboll) så här flera dagar efter förlossningen? Hade en hel del timmarna efter förlossningen men sen kom det bara vanligt flytande blod. Men i morse kom en sån där stor hård boll igen och jag blev lite chockad. Speciellt eftersom jag knappt blöder alls. Bara mest som en vanlig mensblödning, fast väldigt blandad med maaaassaaa slem, som världens jätteflytningar med blod i.