• Hihi2

Ord till högskoleprovet!

Hej, jag tänkte göra högskoleprovet i höst och tänkte börja lite smått öva på ord- delen...så jag tänkte att ni kunde skriva upp alla sånna där konstiga ord som kommer på provet. skriv alla ord ni kan komma på som kan tänkas komma på provet. ni får gärna skriva upp vad orden betyder också...!

• Svar på tråden Ord till högskoleprovet!
  • ThisIsMe

Jag kan varmt rekomendera www.hpguiden.se ! Det är ett jättebra träningsprogram för högskoleprovet, framför allt ord-programet. Väl värt pengarna!

• Agneta

Oj, det finns en massa! Mitt tips är att du letar på nätet efte gamla prov - bra tips!

• ThisIsMe

Plugga inte för mycket på ord från gamla prov. Det är bara ett fåtalord som kommer tillbaka och det är alltid några år mellan. Däremot är det väldigt bra att göra gamla prov för att förstå upplägget och träna in en taktik.

• MammaMu rockar

ordprov.se är en annan bra sida för just orden, som dessutom är gratis. annars kan jag bara skriva under på att hpguiden.se är jättebra om man vill träna ord, men också nogdelen tyckte jag var bra där.
    lycka till!

• mindless

Ord-delen är svår att öva på. Ord lär man sig bäst genom att läsa mycket och varierat. Vad man kan göra dock är att lära sig mer om prefix och suffix, vilket gör det lättare att analysera betydelsen hos ord man inte hört innan.

• Hihi2

tack så mycket för alla tips! det lär nog behövas...=)

Svar på tråden Ord till högskoleprovet!