• Piri

Gotlandstips, tack!

Hej hopp!

På söndag åker sambon och jag till Visby och Gotland på en liten mini-semester. Jag vill gärna ha lite tips på saker att se och göra i Visby med omnejd. Gärna tips på en lite finare restaurang då jag ska fira min 30-årsdag och vill äta riktigt gott!

Vad får vi absolut inte missa?
    Vad ska vi göra?
    Var ska vi äta?

Kan tillägga att jag är gravid i v 29 och är liiite begränsad vad gäller rörlighet.

Kom igen nu! Jag vet att experterna finns därute!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Gotlandstips, tack!
  • Kluran

Godmorgon Piri!

Åhh, vad härligt att åka till Gotland! Jag bodde där en tid i 4 år, och saknar Gotland fortfarande ... Här kommer lite tips:

Besök gärna restaurang Bakfickan - en liten jättemysig fiskrestaurang med suverän fisksoppa o annat smaskigt!
    Den ligger på Stora torget i Visby.

Uteställen finns det många - flera ligger runt Stora torget - bara att välja!

Besök gärna museet Fornsalen!

Har ni möjlighet och tid, så ta en biltur till Fårö och titta på raukarna - vackert, vackert! Eller - hela Gotland är vackert! Åk runt lite oplanerat och jag lovar att ni hittar guldkorn lite överallt!

Sen är ju Visby som stad underbar! Att bara strosa runt bland gränderna är en upplevelse i sig!

Trevlig helg!
    /Kluran

• Sandy248

Torgkrogen helt klart, gotlands finaste o mysigaste restaurang. har bott på gotland hela mitt liv. missa verkligen inte visby innerstad (där ligger torgkrogen). hoppas ni får det bra ! :)

Svar på tråden Gotlandstips, tack!