• becky J

KUB-test

Hej!

Jag undrar om ni vet något bra ställe i Stockholm som utför KUB-test privat? Jag är bara 30, men vill ändå göra testet. Tacksam för svar!

• Svar på tråden KUB-test
  • Någon

Huddinge sjukhus utför på dem som är under 35 också, prata med din barnmorska om det så kan hon eller han skriva en remiss. Till mig sa de att jag kunde få en remiss dit oavsett orsaken till varför man vill göra kub. Hade vi särskild anledning till kuben (vilket vi har) skulle de dock skriva remiss till ett sjukhus närmre oss.

• Le67

Mama Mia kan man också gå till. Jag bor inte i Stockholm men ska själv dit på fredag och göra sista delen på testet och jag måste erkänna att jag känner mig lite nervös

• becky J

Någon: Såg i din presentation att du är i min ålder. Gick du när du väntade din son eller? Hur gick det till när man gjorde testet? Det verkar som om många ställen gör NUPP-test, men jag känner att om man ska göra testet är det lika bra att göra KUB istället.

• yearning

Oro är själ nog att få göra KUB . Det fick vi och jag är ung.

• becky J

Le67: Ja, det är nervöst att göra testet känns det som, men chanserna är ju goda att man får positiva besked! Sen kan man förhoppningsvis slappna av litegrann resten av graviditeten. Det går säkert bra ska du se!

• becky J

yearning: Bor ni i Stockholm? Vart gick ni i så fall?

• yearning

Yes vi bor i stockholm. Vi går hos barnmorskorna i gamla stan dvs mödrarvården. Fick remissen där i från. Kub ulet gjorde vi på Läkarhuset Odenplan.
    Lycka till!

• Bollingen

Bor i Sthlm och gjorde testet på Mamma Mia. Tycker att de är väldigt bra även om det kostar en slant. Jag är också under 35, men ville göra testet. Fick dock inte det via min MVC Konstigt att vissa får igenom det i alla fall tycker jag. Nu fick vi pröjsa 1500:- privat bara för att vi inte orkade tjafsa.

• becky J

Bollingen: Får jag fråga vilken MVC ni går till? Jag har inte bestämt vilken jag ska gå hos ännu...

• Alle

Bor i Stockholms län, 38 år så jag fick på remiss utan frågor. Gjorde på Huddinge.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
Svar på tråden KUB-test