• Anonym

Gick vattnet eller kissade jag på mig?

Hej, Igår kväll var jag på promenad.... Fick kraftiga sammandragningar. Helt plötsligt så blev jag alldeles genomblöt i byxorna. Kändes som om jag kissade på mig. Nu är jag osäker på om det var vattnet som gick eller om jag kissade på mig....Kan ngn hjälpa mig? Pinsamt att åka in på förlossningen om det bara var "kiss".

• Svar på tråden Gick vattnet eller kissade jag på mig?
  • Anonym

Men du borde nog ringa gyn, för Om det var vattnet så behöver du hålla lite koll. Inte bra om bebben dröjer för länge efter att vattnet gått.

• Nenne 71

Ring förlossningen. Dom har säkert råkat ut för detta tidigare och OM det var vattnet behöver du kollas för barnets skull.
    Lycka till!

• Anonym

Tror du att det var vattnet som gick ska du åka in till förlossningen med en gång så att de kan kontrollera det... Sedan kanske du får åka hem igen... Och vänta på att värkarna sätter igång... Kan ta ett par dagar.. Varje dag får du åka in till bb och göra ett ctg... Alltså om det var så att vattnet gick...

• AnnPas

Hej! Ring till förlossningen, de brukar kunna titta om det är vatten som kommit iaf så vill de säkert att du kommer in på kontroll.Som Anonym skrev är det inte bra att gå för länge med bebis i magen om vattnet gått.Lycka till!

• Hemliga 72an

Att kissa på sig under sen grav är vanligt pga att den ligger och trycker. Om det var vatnnet så måste du kolla upp det. Åk in så vet du vad det var som kom och så vet du att allt är bra med bebben.

• Anonym

Kände du nån lukt?
    Kiss luktar kiss.
    Vattnet luktar som flytningar/sperma... Väldigt specifikt

• Taffer

Så känndes d för mej när vattnet gick, att jag hade kissat på mej. Låg i soffan och hörde/kände hur d knäppte till och hur d sipprade lite (var inget ovanligt då d hade knäppt och haft sej i flera veckor, plus massa flytningar) men jag tänkte inte emr på d utan vände mej lite i soffan och kände at d sipprade lite lite till. Tänkte då gå på toa och kolla och reste mej upp. Då rann d längs benen lite och d känndes precis som om jag hade kissat på mej. Gick på toa för att kolal och när jag torkade fick jag slemmproppen på pappret oxå

• Aran

Om det var vattnet som gick så fortsätter det att rinna, tro mig du VET när vattnet går!!!

• pingus

tycker också att du ska ringa förlossningen...

Vattnet gick för mig på natten...trodde jag vaknade o kissa på mig. ringde förlossningen och dom bad mig ta på en binda o höra av mig efter 1 tim igen.
    Under den timmen kom det inte så mycket mer vatten...men var lite rosa aktig färg på bindan. Jag var välkommen in till förlossningen.

Lycka till!!!!

• Anonym

Luktade det kiss? Vattnet luktar inget. Är det vattnet ska man alltid kontakta förlossningen. Är du osäker ska du ta det säkra före det osäkra och ringa förlossningen.

• Anonym

När vattnet går kan det kännas som man kissar på sig. Inget pinsamt att åka in för koll de har varit med om det många gånger, tänk på ditt barn!

• Freiya

jag säger likadant. ring förslossningen, så får du komma in och konstatera vattenavgång.

• Lillgull

Bäst att ringa förlossningen, jag började "läka" fostervatten, inga stora mängder, de tog ett prov på vätskan som kom och konstaterade att det var fostervatten och inte urin.
    Mia

• Anonym

Har glömt att svara! jag åkte in och kl 17:00 kom bebben!!! :)

Svar på tråden Gick vattnet eller kissade jag på mig?