finns det någon som har en belgisk jätte??
funderar på skaffa en sådan kanin men hur stora blir dom? står ju inte så mycket om dom på internet vet bara att dom blir stora och väldigt söta tycker jag.
så ge mig lite fakta om dem*ler*
funderar på skaffa en sådan kanin men hur stora blir dom? står ju inte så mycket om dom på internet vet bara att dom blir stora och väldigt söta tycker jag.
så ge mig lite fakta om dem*ler*
Visst är de underbara!! De väger väl ca 10 kg som vuxna, och när de sitter "fint" så är de ungefär 50 cm höga från marken till örspetsen. Men de är inga nybörjarkaniner, så om du inte haft kanin tidigare och är van så är det kanske ingen bra idé. De äter dessutom enorma mänger och bajsar naturligt nog lika enorma mängder.
Min dröm är att om några år när jag hittat ett hus att bosätta mig i starta en uppfödning med belgiska jättar..
jo jag har haft vanlig kanin förut en dvärg vädur så söt den med men så liten skulle vilja ha en stor kanin som kommer få bo ute på sommaren och kanske inne på vintern ja vad jag har förstått är dom som en mini hund*ler* min svärmor har en bolognese som väger 8kg. så kanske i samma storlek då?
hej jag köpte en belgisk jätte för fyra veckor sen
hon är jätte söt....hon är 15 veckor nu äter massor
hihi är det nån som har bilder på sina söta jättar?
jag har en bild insatt på min "lilla" flicka för hon är juh liten än
hehehe ja dom ser ju ut som vilka kanin ungar som helst men sen brakar det iväg tro jag såg en på blocket den var större än deras hund*ler*
min syster har en hermelin kanin som är äldre än min lilla men min är typ tre gånger så stor ser lite kul ut
hihi ja det skulle vara kul att se*ler*
finns det verkligen inga bra sidor på internet att läsa om dessa söta kanineer?
jag har kollat runt lite jag me....men hittar inge...jag har haft kanin förut hade en franskvädur/belgisk jätte han var så söt vart inte riktigt så stor...men han var en duktig hopp kanin!!
sen har jag haft dvärjvädur och hermelin
pappa har haft en belgisk jätte för ett tag sen och så en när han var liten!!
blir dom lika gammla som vanliga kaniner? min vart 6år
jag kommer inte ihåg...pappas kanin som han hade när han var liten råkade ut för en olycka....han var större än deras hund och hunden var rädd för kaninen....sen en dag så kom räven och kaninen trodde den var räff för honom men tyvärr för kaninen så var han itne det....kaninen gick lös....den pappa hade för ett tag sen vet inte hur gammal den vart men 6år tror jag n og....
Jag har fyra stycken, tre honor och en hane.
Och mer kommer det bli, då ena honan parades idag, och de andra två ska paras nu under maj också :D
jaha gud vad skoj men kanin bebisar
Som någon skrev, en belgisk jätte är ingen nybörjarkanin.
Min hane är ett monster och honom bråkar man inte med i första taget.
Han bodde inomhus tills han blev könsmogen och hoppade då lös så gott som hela tiden.
De kräver utrymme, mat och tid, och gärna lite uppfostran också, om man nu kan uppfostra en kanin :P
Mina är inga direkta kelkaniner, de trivs bäst på marken och så och vill inte sitta i knäet längre stunder.
Alla mina bor nu i stallet, och kommer under sommaren få bo i en stor rastgård.
Vill man ha en stor och kramgo kanin som mer än gärna ligger i knäet och blir som en hund, så föreslår jag fransk vädur.
Vår Felix bor inomhus och är världens goaste, han är lugn och avslappnad och kan slicka på ens hand i timmar om han fick chansen
Hej!
Ett forum om belgiska jättar; bj.forumup.se/index.php
och en uppfödare med belgiska jättar..
Franska vädurar ser så himla goa ut också!