• frau M

V32 och mår underligt...

Har sedan igår mått lite konstigt. Är i v32 (31+5) bebis rör sig och sparkar hur mycket som hellst hela tiden typ, konstig i magen, trött och liksom yr och allmänt konstig i kroppen. Orkeslös liksom. Illamående! Inget verkar hjälpa. Benen känns som gele...

Någon som kan tänka sig vad det beror på?

• Svar på tråden V32 och mår underligt...
  • frau M

Självklart det jag att det är pga att jag är gravid! Har inte kännt at något av detta tidigare... därav frågan. Någon annan kanske har upplevs liknande och kan upplysa en förstagångsföderska

• carsha

Låter precis som mig...är också i V 32.

• lurksmulan

Sammandragningar är vanligt vid den tidpunkten, så det borde inte vara konstigt.
    Du har kanske ett virus i kroppen?
    Men  samtidigt är det bara du som känner dig själv, om du mår dåligt får du nog vara lite uppmärksam och kontakta din bm.

Mamma till Laban 050131 och Polly bf 070805
  • Kristin24

blir ju så i slutet då man ska varva ner...är tungt att bära och ge energi till bebisen. Jag är jätte trött hela tiden och är i v.33 nu...vill massor men orkar inte avsluta det jag påbörjat. Blir lätt andfådd osv...allt för lilla bebis i magen.

Go och glad Kexchoklad
  • frau M

Har GBS, har ätit penicillin för det. Är sjukskriven så jag har ju inte direkt överansträngt mig eller så.

• mija

skönt att höra att fler e trötta  de har precis hoppat på mig med . har ju haft sååån energi hela tiden men nu börjar de kännas i ryggen å höfterna bla

• Jos Elise

jag känner väl igen mig i era symptom, är sååå trött hela tiden! Jobbar heltid och får verkligen kämpa för att orka igenom arbetsdagarna. Att inte tala om andfåddheten, att gå upp för våra 2 trappor till lägenheten känns ibland som att bestiga ett mindre berg! :)

Frau M: Jag har också fått illamåeende och en slags trötthet/ svaghet i ben och armar, men det är ju inte så konstigt med tanke på vilken belastning kroppen utsätts för. Känner du dig ändå orolig tycker jag att du ska ta upp det med din BM.

Jag har pratat mycket med min BM om just tröttheten och fått höra att det är helt normalt att känna sig trött (särskilt i början och slutet av graviditeten). Även fast det är jättejobbigt vissa dagar så känns det ju ändå skönt att veta att det är "normalt".
    Jag jobbar på att minska kraven också, allt det jag tycker att jag "borde" eller "måste" ha gjort.
    Har ni några tips för det..?

• Ögonljus

känner igen mig. på senaste tiden då och då upplevt att jag känt mig konstig i kroppen, yr, sticker i mig på nått konstigt sätt, illamående och helt färdig. jobbigt att inte veta vad det är men antar att det har med graviditeten att göra

Svar på tråden V32 och mår underligt...