• Papayya

Baka bullar, vanliga kanelbullar bara?

Hoho hallå där allihopa, idag tänkte jag för första gången baka bullar utan någon hjälp av en mamma eller så ( förutom ni då ;) ). Vanliga kanelbullar bara tänkte jag, men jag har ingen såndär bullberedningsmaskin eller vad det kan heta? Minns att min mamma hade det när jag var mindre och vi bakade... Kan man göra degen utan en sådan?
    Vad behöver man gör att baka bullar? Hoppas man behöver mjölk för jag har flera liter som går ut idag såg jag..

Tack på förhand ni som kan hjälpa! :)

• Svar på tråden Baka bullar, vanliga kanelbullar bara?
  • Sysse

Du finner bra recept på bulldeg på baksidan av mjölpaketet! Elvisp går finfint!!
    Tuta och kör bara!!!

Lycka till!!

Lasten och dygden bor grannar
  • MeMayo

Jag använder elvispen med degkrokar. Det ska vara mjölk i bullar så den får du användning av. Recept hittar du i kokboken/bakboken?? eller på baksidan av mjölpaketet. Tänk på att bearbeta degen med vispen ca 5 minuter går lättare att baka ut då.
    Lycka till!!!

• Linda N

Jag använder aldrig någon bakmaskin, det funkar jätte bra ändå.

• Papayya

Ah finns det på mjölpaketet? Va bra (:
    Hmm, jag har ingen elvisp med degkrokar dessvärre :(
    Får försöka med händerna då!

• BonniMix

hur blev det sen, hade ni inte hemkunskap i skolan??

• Papayya

Hur blev det sen? Jag hann gå på en hemkunskapslektion innan jag slutade skolan tror jag.. Eller två. Och då kokade vi soppa och stekte pannkakor ;]

• BonniMix

ok, glöm inte att lösa upp jästen ordentligt i degspaden.. det gjorde inte jag när jag bakade bullar själv första gången... utan smulade jästen med mjölet..

• Papayya

Ah nä det vet jag att man ska göra :) Hihi.

• BonniMix

blev det några mumsiga bullar idag??

• BonniMix

eller gör pannkakor av mjölken´som går ut..

• Papayya

Heh jag har precis vart och köpt bullgrejer, så jag ska sätta igång snart :)

Svar på tråden Baka bullar, vanliga kanelbullar bara?