Tjong i konkarongen
Varför säger man så? Konkarong, så vitt jag vet är en mössa eller en hattnål.
Varför säger man så? Konkarong, så vitt jag vet är en mössa eller en hattnål.
Tjong i medaljongen säger man väl?! ![]()
har aldrig hört konkarongen.
Medaljongen säger jag...
Jag har nog bara hört ordet i "hela konkarongen".
tjong i medaljongen? aldrig hört. Det kanske är ett lokalt uttryck? bor i gbg.
Haha, sambo som kommer FRÅN sthlm menar jag ![]()
Konkarongen är väl en hel radda,eller drös?
oj, jag var nog lite otydlig. Tjong i medaljongen har jag inte hört. Kanske är "mitt" uttryck, tjong i konkarongen lokalt för gbg.
Hela konkaronge, betyder allt/alltihop
Altså
Tjong i madaljongen och
Hela konkarrongen!
Fast jag använder ju konkarongen i tjong-uttrycket också. Ingen annan som gör det??
"
Dessutom får man INGEN träff om man söker på "tjong i konkarongen" medan man får träffar på "tjong i medaljongen"
Men vad uttrycken kommer ifrån kan man ju undra...vadåp tjong i medaljongen? Skumt ![]()
Ja, det var ju egentligen det där skumma jag ville åt. Fast tjong i konkarongen verkar vara lite väl skumt. Nåväl, som du säger tjonh i medaljongen är ju lite skumt det med
"Tjong i medaljongen" får iaf mig att tänka på en sån där STOR trumma
som man slår på typ 1-2 ggr, i ett helt musikstycke.
Jag använder uttrycket när barnen t.ex. råkar springa in i väggen, eller ramlar på annat sätt. Tycker att det är ett bra och roligt uttryck.
"Hela konkarongen" använder jag oxå. Är uppvuxen i Jämtland, bor i Ångermanland.
"Tjong i konkarongen" -> måste ju vara nån som slog ihop dessa två uttyck, å sen tog andra efter.
Kongkarongen, är inte det "alltihopa", typ? Hela kongkarongen kan man säga om man menar allt.
Jaha, se där Dino78 hade redan svarat, läste inte så noga ![]()
Tjong i medaljongen, vilken schysst mamsell du verkar vara - titta vilken klänning, jätteklämmig, e de maskerad va?