• pellen94

25-årsfest i "överraskning"

Hej!

Min man och hans två styvbröder ska fixa en fest till deras gemensamma halvsyster...och jag lägger mig förstås i
    Systern fyller 25 i slutet av maj och då ska festen hållas.
    Tyvärr har en av bröderna skvallrat, så hon vet att festen kommer ske på hennes födelsedag och var vi ska vara.
    Det är inget superfint ställe, men alla 40 kommer att få plats att sitta i alla fall.
    Frågan är vad man ska bjuda på och vad mer man ska planera inför kvällen...någon med bra idéer?
    Det är ju en massa folk som ingen av hennes bröder känner, så vi vet ju inte vad de gillar på en fest.
    Det ska inte vara någon dyr mat, då vi sagt "enklare förtäring" i inbjudan, och festen kommer troligtvis börja ca 19 och alla kommer föörmodligen vilja gå ut på stan efteråt...

Tacksam för tips och råd!
    /pellen94

• Svar på tråden 25-årsfest i "överraskning"
  • Snooze

Jag ordnade en överraskningsfest till min sambo när han fyllde 30. Då gjorde jag pastasallad med bröd å ost till samt kladdkaka å grädde till efterrätt. Kunde inte vara allt för avancerad eftersom han inget visst, vi hade två barn å det tredje på väg... Nu i helgen hade jag 30 årsfest och då hade en vän till mej gjort smörgåstårtor. Det beror ju lite på hur mycket ni vill lägga ner pengamässigt också. Ska nämna att vi var 83 resp. 57 pers på festerna....

• pellen94

Vi vill nog inte lägga så värst mycket pengar på det, eftersom vi inte känner folket och deras primära mål säkert är utekvällen Men för födelsedagsbarnets skull vill vi ju att det inte ska bli hafsigt eller så. Pastasallad etc. är något vi själva funderat på - tack för tipset! Smörgåstårta orkar jag inte fixa, eftersom det skulle bli jag själv (och ev. hennes mamma) som gör det, men det hade kanske varit smidigt.

• Snooze

...ett annat tips är s.k "subs" Du har baugetter med massor av tillbehör. Tex. ost, skinka, grönsaker, skagenröra mm som alla får göra själva efter smak. Det är ruskigt enkelt att fixa.

• pellen94

Det kanske vore nåt! Det största problemet blir nog att få de tre bröderna att komma överens - de är SÅÅ olika alla tre Kanske lika bra att jag bestämmer allt

• Snooze

...brukar vara enklast så. "själv är bäste dräng" heter det ju.... Lycka till!!!

• LevaLivetNu

Kanske en liten gemensam typ tipspromenad med frågor om f.dagsbarnet?!

• pellen94

En tipspromenag kanske vore nåt...med lite roligare frågor än normalt och kanske frågor som man får tävla fram svaren på? Tack för tipsen!

• LevaLivetNu

Menar du den tipspromenaden med en massa vem är: snabbast, vem suger bäst, vem låter bäst osv?? Kan ju lätta upp stämningen!!!

• pellen94

Jo, det var den jag hade läst om, men jag får hitta på lite själv i så fall och höra om brorsorna gillar det.

Svar på tråden 25-årsfest i "överraskning"