• isisisis

Valborg?

Idag är det valborg.....som har namnsdag.
    Hade du kunnat döpa ditt barn till Valborg?Eller känner du någon som heter Valborg?

• Svar på tråden Valborg?
  • Luddvar

Jag..............fast i andranamn. Mina föräldrar skulle döpa mig till det men tack och lov blev mina storasystrar mäkta hysteriska över att behöva skämmas ihjäl över lillasysters namn så jag fick ett annat, mycket vanligare namn på 70-talet. Men jag firas alltid med tårta. (Farmor är syndabocken he he)

• Luddvar
    isisisis skrev 2007-05-01 16:34:35 följande:
    Oj! Det måste du nog vara rätt ensam om! Det kan ju vara kul iofs!
    He he. Jag var så stygg att jag gav min dotter det i tredjenamn. Skäms lite. Bara lite. Vill att hon också ska bli firad med tårta. Och ja, vi är ganska ensamma tror jag.
  • skånenettan

Min sambos farmor hette Valborg.

• ToZa

Haha en annan får tårta iallafall :) Fyller år på själva valborg ! (igår)

On va au Kenya cet été :)
  • Luddvar

Ha ha. Kul länk. -04 när min dotter föddes var det 12 st som fick det i andranamn.

• Luddvar
    isisisis skrev 2007-05-01 16:40:49 följande:
    Ni skulle kunna ha en egen valborgsfest och få plats i ett rum!
    Ha ha. Det vore superkul ju!!
  • BROCCOLLI

Ja, min underbart gulliga kompis som bor i norge heter valborg Och min mans moster heter valborg Och min mormor fyllde alltid år på valborg

Så valborg är ett fint namn tycker jag!

• BROCCOLLI
    BROCCOLLI skrev 2007-05-01 17:12:58 följande:
    Ja, min underbart gulliga kompis som bor i norge heter valborg Och min mans moster heter valborg Och min mormor fyllde alltid år på valborg Så valborg är ett fint namn tycker jag!
    Just det ja, min mormor hette dessutom Maj, som alltså fyllde år på Valborg
  • Forgive not forget

Jag känner en på FL, som deras dotter heter Valborg!

• FruFrosten

Min gammelfarmor hette Valborg, men skulle aldrig kunna ge mitt barn det namnet, Hehe!

Svar på tråden Valborg?