• Sover

hjälp det luktar illa

ÅÅ,..,vet intevad det är med min lägenhet...kan vädra hur mkt som helst, städa varenda vrå o diska o slänga alla sopor som finns...men så fort jag stänger fönstren o går ut en stund och kommer in igen så luktar det igen..typ instängt, blandat med nåt äckligt, går inte att beskriva. är gravid, och har slutat röka och känner lukter som en hund, men det luktar faktiskt illa hemma.! har provat såna oljeljus och jag vädrar flera timmar om dagen..vet inte vad jag gör längre börjar gråta om det ska lukta såhär länge till..tips? vad kan det vara?

• Svar på tråden hjälp det luktar illa
  • Skruttis82

dålig ventilation kanske? tycker du ska prata med din hyresvärd om det, de kanske kan hjälpa dig.

• Leniz1

I början av min graviditet tyckte jag också att det luktade konstant illa hemma. Jag tvingade sambon att rensa avloppen, frosta av och grovrengöra kyl och frys, rengöra under diskbänken mm men jag tyckte fortfarande att det luktade lika illa. Efter halva graviditeten blev det som vanligt igen. Man blir väldigt känslig för lukter tidigt i graviditeten. Så länge ingen annan klagar på att det luktar illa hemma hos dig så får du nog stå ut. Lycka till!!

• Sover

ojoj..man kan alltså vara så känslig? tänkte att graviditeten spökade, för det har inte vari såhär innan...men så tänkte jag att neej, såhär överdrivet kan det väl inte va..men tydligen..=/ uush..vill att d ska gå bort!

• carola1977

Ja, är det i början av graviditeten så beror det på det. Jag kände lukter som en blodhund långt innan andra kunde ana att det luktade rök tex. Så det är nog inget fel hemma hos dig. Avvakta ett tag så blir det nog bättre.

• Dinkanesh

Säger som de andra, det blir bättre! Luktsinnet blir otroligt mycket bättre hos gravida kvinnor. Allt för att vi ska kunna upptäcka farliga platser/situationer/mat och skydda vårt ofödda barn.
    Något jag tyckt luktat skunk hemma det är nyvattnade blommor, den blöta jorden. Urk! Luktar som om någon sprayat stark parfym i huset.

• Idapida83

Jag mår illa av starka lukter, läste att du hade slutat röka också så då är det ju extra känsligt i näsan för det med...

• Sover

aa jo..bara det går bort innan jag river upp golven hemma för o städa därunder!

• snappi81

Kolla om det inte är den lilla behållaren som samlar upp vatten från kylskåpet! Det hade läkt nåt i vårat för ett tag sen som vi inte märkte av just då & vi höll på att bli tokiga på denna stank!

• MrM

Är det någon annan som känner lukten eller är det bara du? Det kan ju vara ett tecken på om den är verklig eller inte. Min fru anklagade allt och alla för att lukta skit under sin graviditet vilket kunde vara rätt jobbigt. Det blev dock lite roligare när de enda alternativen som återstod var inbillning eller att hon själv luktade illa.

Mvh

• Sover

hahah...jag vet inte..försöker fråga hemma om nån käner, o d luktar "hemma hos dig" säger dom..men isåfall luktar "hemma hos mig lukten" skit har jag kommit fram till..finns det inge spray?! som neutraliserar? eller nåt?! ingen verkar känna den så mkt som jag, men jag vädrar ju 24/7...jag kanske inbillar mig då..=(

• swh

Du kan prova med att ha en ett glas eller skål med ättika. Tar iaf bort lite lukter, men sen så luktar inte det så gott heller.

Jag tycker att vårt hem luktar konstigt oxå men det verkar bara vara jag som tycker det.

Hoppas på att det går över när den lilla kommer. Skratt

• fjällblomma

Min sambo tycker jag har näsa som en stövare...Tycker allt luktar. Vädrar hela tiden. Enligt BM har man känsligar näsa när man är gravid...

Svar på tråden hjälp det luktar illa